شناسهٔ خبر: 66620080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح نمایندگان پارلمان آلمان جهت مشارکت غرب در دفاع هوایی از اوکراین

تهران- ایرنا- چند تن از نمایندگان پارلمان آلمان استقرار سامانه‌های پدافند هوایی غرب در مرز کشورهای همسایه با اوکراین را در جهت محافظت از این کشور و تقویت قدرت بازدارندگی کی‌یف را خوستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، رودریش کیزوتر از «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» (CDU) تصریح کرد: با اجرای این طرح فشار از روی پدافند هوایی اوکراین برداشته می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد از خط مقدم محافظت کنند.

این گزارش افزود: آگنیسکا بروگر، ‌دیگر نماینده پارلمان و از اعضای «حزب سبزهای آلمان» نیز تاکید کرد: استقرار سیستم‌های دفاع هوایی در مرز کشورهای همسایه اوکراین برای محافظت از مناطق غربی این کشور مشکلی ایجاد نمی کند.

از سوی دیگر، مارکوس فابر از اعضای «حزب دموکرات آزاد آلمان» حضور هوایی بر فراز مناطق مرزی اوکراین را عاملی برای محافظت از سیستم های دفاع هوایی مستقر در خاک [اعضای] سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توصیف کرد.

اظهارات نمایندگان مجلس آلمان پس از آن بیان شد که نیکو لانگ، محقق ارشد کنفرانس امنیتی مونیخ، در مصاحبه با رسانه آلمانی تاگسچاو (Tagesschau) اظهار داشت: متحدان ناتو باید از قلمرو لهستان و با استفاده از سیستم‌های ضد هوایی متعدد پاتریوت برای سرنگونی همه موشک‌ها و پهپادهای روسیه بر فراز اوکراین استفاده کنند.

واشنگتن پست پیشتر گزارش داده بود: این واقعیت که موشک‌ها و پهپادهای روسی همچنان می توانند اهداف مهم در کی‌یف را هدف قرار دهند، نشان دهنده کاهش توانمندی های دفاع هوایی اوکراین است.

این در حالی است که کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف را افزایش داده اند و مسکو همواره این کمک ها را به عنوان دلیلی بر جنگ نیابتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با روسیه محکوم کرده است.

نظر شما