شناسهٔ خبر: 66619661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

دوره آشنایی با قوانین مالیاتی برای هنرمندان ملایری برگزار شد

احمد رجبی راغب

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: دوره آشنایی با قوانین مالیاتی با مشارکت شرکت دانش گستر در موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان ملایر با حضور فعالان صنایع‌دستی و با تدریس محمد کزازی از کارشناسان امورمالیاتی استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ابراهیم جلیلی گفت: در این کارگاه، هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی با آخرین قوانین و مقررات مرتبط با معافیت مالیاتی مشمول کارگاه‌ها و واحدهای صنایع‌دستی آشنا شدند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر افزود: بر اساس ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی که دارای مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشند، از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند که این معافیت شامل مالیات بر درآمد حاصل از فروش محصولات صنایع‌دستی، مالیات بر ارزش‌افزوده و مالیات بر اجاره املاک تجاری مربوط به فعالیت‌های صنایع‌دستی می شود.

او تصریح کرد: برای بهره‌مندی از این معافیت، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی باید نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت اقدام و پس از ثبت نام، سازمان امور مالیاتی کد شناسه اختصاصی برای محصولات صنایع‌دستی صادر می‌کند.

 در ادامه این کارگاه آموزشی هنرمندان صنایع‌دستی ملایری حاضر در جلسه مسائل و مشکلات را خود مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما