شناسهٔ خبر: 66619471 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یک انتخاب اشتباه، یک جبران عالی؛

ستاره پرسپولیس کفش طلا را پس زد!

عیسی آل‌کثیر و پرسپولیس انگار برای هم ساخته شده‌اند و هر چقدر از هم دور شوند دوباره در سخت‌ترین شرایط همدیگر را جذب می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، عیسی آل‌کثیر در ابتدای فصل جاری علی‌رغم خواسته یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شد و به سپاهان پیوست و با ترافیک عمده خط حمله این تیم و مشکلات ناشی از سقف قرارداد شرایط خوبی در اصفهان تجربه نکرد تا اینکه با جدایی شهاب زاهدی بعد از نیم فصل دوباره به جمع قرمزها برگشت.

آل‌کثیر در این نیم فصل و در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر همان مهاجمی بوده که پرسپولیس دنبالش می‌گشت؛ مهاجمی که از نهایتا دو موقعیت یکی را تبدیل به گل کند، هفته‌های گل نزدنش از سه تجاوز نکند و در نقش پیش برنده باری از دوش خط حمله تیم خود بردارد.

2021016

عیسی حالا سومین مقطع حضورش در پرسپولیس را با احتساب مصدومیت طولانی دو سال قبل  تجربه می‌کند که قطعا بهترین مقطع حضورش در این تیم هم بوده است.

آل‌کثیر با دبل حیاتی مقابل تیم هوادار به رکورد 28 گل در 72 بازی برای پرسپولیس رسید. او در این تعداد بازی 10 پاس گل هم داده تا با تاثیرگذاری در 38 گل تقریبا درهر دو بازی یا گل زده یا پاس گل داده باشد.

2021014

عیسی در اولین مقطع حضورش در پرسپولیس در یازده بازی و 457 دقیقه حضور در زمین تنها سه گل در لیگ برتر زد. در مقطع بعدی او طی 12 مسابقه لیگ برتری و 1032 دقیقه حضور در میدان زننده 4 گل تیمش بود. فصل قبل و در نیم فصل دوم که او از مصدومیت برگشت در 12 بازی 59 دقیقه در میدان بود که فقط یک گل (دربی برگشت) به ثمر رساند اما حالا و در نیم فصل دوم طی 897 دقیقه بازی برای پرسپولیس در لیگ طی یازده مسابقه 6 گل به ثمر رسانده است.

آل‌کثیر که در سپاهان هم 2 گل در نیم فصل نخست به ثمر رسانده بود حالا در جدول گلزنان 8 گله است و شاید اگر از ابتدای فصل برای پرسپولیس بازی می‌کرد حالا می‌توانست با شهریار مغانلو برای کسب عنوان آقای گلی رقابت کند.

بهترین آمار گلزنی عیسی در لیگ برتر تا اینجا 12 گل زده با پیراهن صنعت نفت آبادان بوده که در 25 بازی و 1882 دقیقه حضورش در میدان این تعداد گل به ثمر رسانده است و با این شرایط سخت نیست که تصور کنیم اگر همین دقایق را در پرسپولیس داشت 15 گل یا بیشتر در لیگ برتر به ثمر می‌رساند.

آل‌کثیر این فصل با پیراهن پرسپولیس سه گل نیز در جام حذفی به ثمر رساند و در مجموع طی 1087 دقیقه 9 گل به ثمر رسانده که آمار قابل قبولی برای یک مهاجم نوک در سطح پرسپولیس به حساب می‌آید.

این سومین دبل او در پرسپولیس این فصل و پنجمینش در کل فصل بود. او با پیراهن سپاهان در نیم فصل اول مقابل صنعت نفت و آلمالیق دبل کرد و با پرسپولیس در سه دیدار مقابل فولاد، آلومینیوم اراک (حذفی) و هوادار موفق شد دو گل به ثمر برساند.

هر چند عیسی در همان نیمه نخست بازی با هوادار دو موقعیت ایده‌آل تقریبا تک به تک را از دست داد اما او مهاجمی است که معمولا این موقعیت‌ها را از دست نمی‌دهد و شاید چهره حیرت‌زده‌اش بعد از چیپ ناقصی که به حقیقی زد ناشی از همین اتفاق غیرمعمول باشد.

ویدئو: 332451

با این حال عیسی ماموریت خود در این مسابقه را به بهترین شکل ممکن تمام کرد. لمس توپ او در صحنه گل دوم پرسپولیس یک کلاس آموزشی فوق‌العاده برای مهاجمان جوان فوتبال ایران می‌تواند باشد. آل‌کثیر در نیمه نخست و در اولین موقعیت جدی پرسپولیس هم با پاس عرضی اورونوف چنین ضربه‌ای به توپ زد که حقیقی توپ را دفع کرد اما در دقیقه 72 تاچ استثنایی او جای واکنشی برای آرشا شکوری باقی نگذاشت.

2021012

عیسی در شرایطی آن ضربه را به توپ زد که رو به دانبال اسماعیلی‌فر سازنده گل بود و زاویه‌اش نسبت به دروازه مناسب به نظر نمی‌رسید اما با قسمتی از پای خود به شکل عجیبی توپ را لمس کرد تا توپ با شدت و جهت مناسب به سمت سقف دروازه برود و جای عکس‌العملی برای دروازه‌بان رقیب باقی نگذارد.

این گل قطعا بهترین و فنی‌ترین گل آل‌کثیر در پیراهن پرسپولیس در فصل جاری بود تا او با این ضربه دو موقعیت از دست رفته نیمه نخست را جبران کند و نشان دهد در سخت‌ترین شرایط باید منتظر گل‌های استثنایی از او بود.

ویدئو: 332466

باید دید آل‌کثیر در سه بازی باقی‌مانده هم موفق به گلزنی برای پرسپولیس خواهد شد و می‌تواند در کسب یک جام دیگر نیز عنصر تعیین‌کننده‌ای باشد یا شرایط برایش طور دیگری پیش خواهد رفت.

نظر شما