شناسهٔ خبر: 66619312 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش کشت گیاهان دارویی در دیمزارهای کشور/ لزوم تجارت و برندسازی

تهران- ایرنا- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از افزایش کشت گیاهان دارویی در اجرای طرح  جهش تولید در دیمزارها خبر داد و گفت: این امر باعث جهش تولید گیاهان دارویی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی، «علیرضا مهاجر» امروز (یکشنبه) در همایش روز ملی گل محمدی و راه اندازی کارگاه گلاب، درباره بیمه کشاورزی افزود: امیدوارم روزی فرا برسد که همه باغات و مزارع بیمه شوند و شرایط به گونه ای پیش رود که که اگر اتفاقی افتاد دچار بحران نشویم.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: دولت ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کند و ۳۰ درصد بر عهده کشاورزان است.

به گفته وی، از آنجایی که آگاهی در این بخش کافی نیست تعداد کمی از کشاورزان محصولاتشان را بیمه می کنند و همین مساله باعث می شود که بیمه گذاران نتوانند غرامت را پرداخت کنند.

وی درباره مشکلات صادرات و برندسازی در این بخش، تصریح‌کرد: تجارت ما در این بخش واقعی نیست و دولتی ها نقش واقعی خود را ایفا نمی کنند؛ زیرا دولت ها معمولا نماینده بخش خصوصی هستند اما در حال حاضر بر عکس شده است.

مهاجر، نخستین اصل تجارت را بازاریابی دانست و گفت: مصرف کننده باید محصول را بشناسد و میل و رغبت به خرید داشته باشد تا بتوان محصولی را تولید، فرآوری و بسته بندی کرد.

وی افزود: مشتری باید بداند گلاب و زعفران چیست و بخش خصوصی باید بداند بر روی تبلیغات چگونه کار کند که منجر به تجارت و برندسازی شود.

نظر شما