شناسهٔ خبر: 66618403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت وگو با ایرنا؛

هفته فرهنگی تهران-دزفول برگزار می‌شود/ برنامه‌ریزی برای تقویت گردشگری ادبی

تهران- ایرنا- مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد تهران با اشاره به دستور کار این منطقه در برگزاری هفته‌های فرهنگی، از برگزاری هفته فرهنگی تهران- دزفول تا چند روز آینده در اراضی عباس‌آباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدحسین حجازی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: یکی از رسالات مهم اراضی عباس‌آباد فعالیت در چارچوب دیپلماسی فرهنگی است، در این راستا در نظر داریم علاوه بر تهران بنا داریم پایه‌گذار هفته‌های فرهنگی بین استان‌های دیگر باشد.

راه‌اندازی شهر بازی و رستوران کودک و خانواده

مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد همچنین درباره برنامه‌های منطقه در حوزه کودک و نوجوان گفت:‌ در ۶ ماه دوم امسال یک شهر بازی خانوادگی برای کودکان در کنار خانواده هایشان دایر می‌شود و در نظر داریم رستوران هایی را طراحی کنیم که خانواده و کودک از غذای فکری اعم از کتابخوانی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: از نگاه عدالت فرهنگی در حوزه فرهنگ در اول راه قرار داریم. در ارتباط با حوزه فرهنگ، ‌به نظرم در دولت فعلی جای نقد محفوظ است اما به معنای اخص روی این حوزه کار می‌شود و تلاش حوزه فرهنگ و دولت فعلی روشن است. مخصوصا در عرصه نمایشگاه و کتاب زحمات زیادی کشیده می‌شود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد با تاکید بر لزوم مشارکت نهادهای خصوصی در برنامه های فرهنگی در کنار دولت افزود: یکی از اتفاقات و رویدادهایی که بویژه در شهر تهران به آن می‌پردازیم و مجموعه فرهنگی - گردشگری عباس آباد هم به آن خیلی پرداخته است، عنوان گردشگری ادبی است که با نگاه معرفی ادبا و نویسندگان شهر تهران مواجه شده است.

هفته فرهنگی تهران-دزفول برگزار می‌شود/ برنامه‌ریزی برای تقویت گردشگری ادبی سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد تهران

غفلت کرده‌ایم

وی تصریح کرد: در حوزه معرفی نویسندگان و ادبا که در شهر تهران و حتی خارج از شهر تهران به این شهر سفر کرده‌اند و کتاب‌هایی را نوشته‌اند غفلت شده است. لذا خانه شعر و ادبیات ما در منطقه فرهنگی – گردشگری عباس‌آباد نشست‌های مستمر و مفصلی را با نویسندگان و ادبا می‌گذارد و این تقریبا دارد تبدیل به یک پاتوقی می‌شود.

در قالب برنامه‌ای با عنوان «صد نویسنده، صد کتاب» وارد عمل شدیم حجازی خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری عباس‌آباد امسال برای دومین سال این پاتوق را در نمایشگاه کتاب برگزار می‌کند؛ در این ارتباط در قالب برنامه‌ای با عنوان «صد نویسنده، صد کتاب» وارد عمل شدیم و در چارچوب گردشگری ادبی، از طریق خانه شعر و ادبیات می‌توانیم اماکن گردشگری را هم معرفی کنیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید اخیر خود از موزه‌های مختلف با منبع موزه گوته در فرانکفورت گفت: تصاویر را برای من ارسال کردند که در آن موزه همه افراد تحصیلکرده و معلمان،‌ ادبیات زمان خود و گوته را معرفی می‌کنند که اقدام مفیدی است و امیدوارم در نمایشگاه کتاب به این مساله بیشتر پرداخته شود و مجموعه خانه شعر و ادبیات روی آن خیلی همت می‌گمارد.

نظر شما