شناسهٔ خبر: 66618287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره حرکت در دانشگاه مراغه آغاز به کار کرد

مراغه- ایرنا- هفدهمین جشنواره حرکت و نمایشگاه جنبی درون‌دانشگاهی آن در دانشگاه مراغه آغاز به کار کرد؛ دانشگاهی که در ۲ دوره گذشته رتبه برتر کشور در مجموع عملکرد انجمن‌های علمی را کسب کرده است. 

صاحب‌خبر -

مدیر فرهنگی دانشگاه مراغه روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این جشنواره به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این جشنواره طی ۲ دوره گذشته به صورت بین‌المللی برگزار شده و جشنواره درون‌دانشگاهی این رویداد علمی و پژوهشی در سال جاری نیز از امروز به مدت سه روز در این دانشگاه برگزار می‌شود.

«جواد مهدوی» افزود: ۲۰ انجمن علمی دانشجویی در حوزه‌های کشاورزی، علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی و گرایش‌های میان‌رشته‌ای در این جشنواره مشارکت دارند.

به گفته وی دستاوردهای این جشنواره در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فعالیت‌های علمی خلاقانه، تولید محتوای دیجیتال، ویژه انجمن‌های علمی، کارآفرینی و مدیریت سبز به رقابت گذاشته شده و آثار برگزیده در مرحله دانشگاهی به جشنواره ملی معرفی می‌شود.

کسب پنج مقام برتر در جشنواره تیتر ۱۳

مدیر فرهنگی دانشگاه مراغه بیان کرد: نشریات دانشجویی دانشگاه مراغه در سیزدهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳ پنج مقام برتر کسب کردند.

به گفته «مهدوی» در این جشنواره «زهرا سیدی» مدیرمسئول نشریه «۲ واحد خنده» رتبه اول نشریات برگزیده طنز و کاریکاتور را کسب کرد و «امیررضا قره‌شهرک»، مدیرمسئول نشریه میثاق نیز رتبه اول آثار برگزیده در بخش مقالات صنفی را به دست آورد.

وی اضافه کرد: «پریا فرخی» هیئت تحریریه نشریه روانجو رتبه اول آثار برگزیده در بخش مقالات علمی علوم انسانی و «محمد حقانی‌نیا»، مدیرمسئول سابق نشریه محک نیز رتبه سوم بخش ویژه مقالات را کسب کردند.

وی افزود: همچنین خانم «پریسا فتوحی» عنوان کارشناس نشریات برگزیده کشور را کسب کردند تا دانشگاه مراغه به مانند جشنواره حرکت، در جشنواره تیتر ۱۳ نیز افتخارآفرین باشد.

به گزارش ایرنا دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار آغاز کرد، از ظرفیت انسانی قابل توجه در برخی از رشته‌های دانشگاهی از جمله کشاورزی و شیمی برخوردار است.

گفتنی است آموزشکده کشاورزی مراغه طی سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

دانشجویان دانشگاه مراغه اکنون در پنج رشته دکتری، ۴۲ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی تحصیل می‌کنند.

نظر شما