شناسهٔ خبر: 66618148 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دولت ۷۰ درصدحق بیمه کشاورزان را پرداخت می کند

به منظور کاهش آسیب‌پذیری کشاورزان در حوادث و بلایای طبیعی و بحران‌های گیاهی، دولت ۷۰ درصد حق بیمه کشاورزان را پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی در مراسم گرامیداشت روز ملی گل محمدی و گلاب گفت: اگر فرهنگ سازی بیمه، از سوی دولت، بخش خصوصی و شرکت‌های بیمه انجام شود و ۳۰ درصد باقیمانده حق بیمه را کشاورزان پرداخت کنند، بیمه‌ها همیشه در لحظات سخت در کنار کشاورزان خواهند بود.

وی افزود: امیدوارم روزی فرا برسد که همه باغداران، زارعان و دامداران ما بیمه باشند و فعالان این عرصه‌ها دغدغه‌ای جز تولید و تضمین درآمد ثابت نداشته باشند.

معاون زراعت جهادکشاورزی، اولین شرط تولید را آگاهی از بازار مصرف عنوان کرد و گفت: در جهان شرکت‌های خصوصی مسیر حرکت دستگاه‌های دولتی را ترسیم می‌کنند، اما در ایران انجمن‌های متعدد تخصصی برای یک محصول ایجاد شده که حتی ذیل عنوان آن محصول در کنار هم قرار نمیگیرند.

معاون زراعت جهادکشاورزی با اشاره به انجام تحقیقات فراوان در موسسات دولتی برای کمک به بهبود تولید، افزود:زیر ساخت‌های توسعه باید در ذهن همه فعالان تولیدی و تجاری ایجاد شود تا رفتار کشاورزان در مزرعه هم تغییر کند.

نظر شما