شناسهٔ خبر: 66618147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی بارش باران و کاهش دما در خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان برای روزهای آینده در استان فعالیت سامانه ضعیف بارشی و کاهش دما در استان پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

پیش بینی بارش باران و کاهش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری درخصوص وضعیت جوی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز  استان تحت تاثیر سامانه بارشی ضعیفی قرار خواهد گرفت که به تدریج سبب ابرناکی و رگبار‌های پراکنده و وزش باد متوسط تا شدید خواهد شد که تا روز پنجشنبه به ویژه روز دوشنبه به تناوب ادامه دارد.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در قسمت‌های شرقی، شمالِ شرقی و شمالی استان پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق نیز بارش‌ها به صورت نقطه‌ای و پراکنده خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: طی امروز تا اواخر روز دوشنبه وزش باد‌ها  به ویژه در نیمه جنوبی، غربی و تا حدودی مرکزی شدید همراه با تندباد‌های لحظه‌ای خواهد بود که با توجه به میزان وزش باد، برخاستن گردوخاک‌های محلی و موقتی و همرفتی  نیز دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه شمال خلیج فارس تا روز سه شنبه مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار‌های پراکنده و رعد و برق خواهد بود، اضافه کرد: از فردا تا روز سه شنبه، دما ۲ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد.


وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته بستان با ۴۲.۲ و ایذه با ۱۴.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده اند و حداکثر دمای اهواز به ۴۱.۴ و حداقل به ۲۳.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.

نظر شما