شناسهٔ خبر: 66618140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش بینی رگبار باران و رعد و برق در لرستان 

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی طی هفته جاری در این استان موجب رگبار باران، تگرگ و رعد و برق می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور روز یکشنبه بیان کرد: بر اساس نقشه و مدل های هواشناسی، طی امروز شاهد افزایش ابر در منطقه خواهیم بود و از امشب تا فردا شب جو استان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار خواهد گرفت و ساعات پیش رو برای مناطق شمالی و غربی بارش هایی بصورت خفیف و پراکنده انتظار می رود.

وی ادامه داد: از ظهر فردا قدری این شرایط بارشی تقویت و برای همه نقاط، رگبار باران، گاهی رعد و برق و در نواحی مستعد رگبار تگرگ و احتمال صاعقه پیش بینی می شود.

مرادپور عنوان کرد: با توجه به ماهیت متغیر بارش های فصل بهار و بالا بودن شاخص های ناپایداری، وقوع مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: از امروز تا سه شنبه سرعت وزش باد افزایش می یابد و به بازه نسبتا شدید تا شدید لحظه ای می رسد که احتمال خیزش گرد و خاک، خسارت به برخی سازه ها و شکستن درختان نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با تاکید بر اینکه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم توصیه می شود افزود: برای روز چهارشنبه احتمال بارش هایی بصورت خفیف و پراکنده خواهیم داشت.

نظر شما