شناسهٔ خبر: 66618051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵۰ برنامه در قالب جشن زیر سایه خورشید در استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل- ایرنا- دبیر شبکه جوانان رضوی در استان اردبیل اعلام کرد: ۲۵۰ برنامه در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید طی ایام دهه کرامت در استان اردبیل اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حامد جعفری در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در ایام دهه کرامت (۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت) و در قالب برنامه‌های زیر سایه خورشید، استان اردبیل از ۲ کاروان خادمان بارگاه رضوی و ۲ پرچم مطهر حرم امام رضا (ع) میزبانی می‌کند.

وی ترویج محبت اهل بیت (ع) و ایجاد پیوند با دوستداران امام هشتم شیعیان را هدف اصلی راه‌اندازی کاروان‌های زیر سایه خورشید ذکر کرد و افزود: این جشن‌ها از چند سال پیش به صورت بین‌المللی و با حضور دوستداران اهل بیت از ۲۰ کشور جهان در حال برگزاری بوده و اجرای برنامه‌های آن در استان اردبیل نیز از ۱۰ سال پیش آغاز شده است.

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید در استان اردبیل، کاروان معنوی زیر سایه خورشید را بزرگترین کار فرهنگی و معرفتی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: توجه به محبان اهل بیت (ع) و اجرای مراسم پررنگ و پرنشاط با محوریت دهه کرامت و احیای شادی‌های حلال مرتبط با اهل بیت (ع) از جمله آثار مثبت اعزام کاروان زیر سایه خورشید به استان‌های کشور است.

وی همچنین اجرای برنامه‌های جنبی از جمله اجرای برنامه زیر سایه خورشید در مراکز بهزیستی، نیروی انتظامی، پادگان‌ها، موسسات خیریه، امامزاده‌ها و مساجد در شهرستان ها را از جمله برنامه‌های امسال کاروان زیر سایه خورشید در استان اردبیل ذکر کرد.

جعفری تمرکز به برنامه‌های جوان‌محور و نوجوان‌محور با شعار «بی نهایت شو» را از جمله برنامه‌های مرتبط با جشن‌های زیر سایه خورشید ذکر کرد و افزود: شبکه جوانان رضوی با ۲۰۰ جوان پای کار در استان اردبیل با این کاروان همکاری مستمر دارد.

وی برنامه استقبال از کاروان خادمان، جشن ویژه دهه هشتادی‌ها، جشن ویژه ولادت امام رضا (ع) با حضور دختران و پسران جوان و نوجوان، جشن شب میلاد امام هشتم (ع) در امام زاده سیدصدرالدین، جشن شهری روز ولادت این امام همام در میدان عالی قاپوی اردبیل و مراسم اختتامیه در مجتمع فدک را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای جشن‌های زیر سایه خورشید در استان اردبیل ذکر کرد.

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید در استان اردبیل بیان کرد: در قالب این برنامه‌ها، دیدار و ملاقات با بیماران بستری در هفت بیمارستان استان، گلریزان برای آزادی زندانیان و نیز شرکت در مراسم خیرین مدرسه ساز از جمله برنامه‌های دیگر کاروان زیر سایه خورشید در استان اردبیل است.

نظر شما