شناسهٔ خبر: 66617992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سند حدود ۶ هزار هکتار از اراضی حریم رودخانه‌های البرز به نام دولت صادر شد

المیرا دادمهر (اگیر)

دادستان کرج گفت: تاکنون اسناد ثبتی مالکیت دولت بر پنج هزار و۸۸۱ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های البرز صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن مددی روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در نشست شورای صیانت از حقوق بیت المال استان البرز که با مجوز صیانت از اراضی ملی و بستر رودخانه ها برگزار شد، افزود: این اسناد با همکاری اداره کل ثبت اسناد و شرکت آب منطقه ای البرز در قالب ۱۲۷ سند برای رودخانه های کرج، شور و شاهرود طالقان تنظیم و ارائه شده است.

دادستان مرکز البرز ادامه داد: مقرر شد تا پایان شش ماهه ابتدای سال جاری، اسناد ثبتی رودخانه‌های کردان، برغان و سرشاخه‌های کرج که نقشه آن در کاداستر است، صادر شود.

مددی یادآور شد: آغاز به کار کارگروه رای اختلافات و مشکلات احتمالی صدور اسناد رودخانه‌های البرز در اردیبهشت ماه سال گذشته مقدمه آزاد سازی حریم و بستر رودخانه های این استان شده است.

وی ادامه داد: در خصوص چالش املاک شخصی مردم مربوط به قبل از سال ۱۳۴۷ در حریم و بستر رودخانه کرج مقرر شد با توجه به اینکه صدور اسناد معارض در اداره ثبت اسناد میسر نیست با الگوبرداری شیوه اجرا توسط آب منطقه ای و ثبت استان تهران، اسناد و املاک مذکور مستثنی شده و اقدام لازم برای صدور سند ثبتی آنها انجام شود.

دادستان مرکز البرز با تاکید بر اینکه امکان صدور سند در حریم و بستر رودخانه‌ها وجود ندارد، گفت: بر این اساس تمام سوابق مراجعان و ثبت درخواست و مستندات این اراضی برای تعیین حدود املاک موجود در اختیار اداره کل ثبت البرز قرار گرفته و قرار شد در مورد اسنادی هم که معارض است طرح دعاوی آن‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای البرز پیگیری شود.

وی تاکید کرد: صدور سند مالکیت ثبتی به نام دولت برای حریم و بستر رودخانه‌های البرز حرکتی در راستای ساماندهی صنوف غیر مجاز و نظارت بر اجرای قانون نظام صنفی در حریم این رودخانه‌ها است.

 انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما