شناسهٔ خبر: 66617697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مخالفت لندن با هرگونه حمله به رفح بدون در نظر گرفتن امنیت غیرنظامیان

دیوید کمرون، وزیر امورخارجه انگلیس در اظهاراتی گفت: اسرائیل نباید بدون داشتن برنامه ای مشخص برای حفاظت از غیرنظامیان، به رفح حمله کند. دیوید کمرون، وزیر امورخارجه انگلیس در اظهاراتی گفت: اسرائیل نباید بدون داشتن برنامه ای مشخص برای حفاظت از غیرنظامیان، به رفح حمله کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، دیوید کمرون، وزیر امورخارجه انگلیس در اظهاراتی گفت: اسرائیل نباید بدون داشتن برنامه‌ای مشخص برای حفاظت از غیرنظامیان، به رفح حمله کند.

طبق گزارش اسکای نیوز، وی گفت: برای حمله گسترده به رفح، باید یک برنامه مشخص پیرامون نجات جان بی گناهان و غیرنظامیان ارائه شود. باید بیک برنامه آشکار درباره دور کردن مردم از منطقه جنگ، نحوه تغذیه آنها، در دسترس بودن داروی کاوی، پناهگاه و ... ارائه شود.

وی افزود: ما چنین طرحی را ندیده‌ایم... بنابراین از تهاجمی به این شکل حمایت نمی‌کنیم.

اما، درحالی که وزیر امورخارجه انگلیس دغدغه‌های تصنعی خود پیرامون غیرنظامیان را بیان کرد، وی در ادامه، روی حمایت تسلیحاتی از اسرائیل و تامین همان بمب و موشک‌های استفاده شده علیه غیرنظامیان فلسطینی که تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی را کشته است پافشاری کرد.

کمرون با تکرار گفته‌های اخیر خود در مورد تفاوت ماهوی صادرات نظامی آمریکا و انگلیس به اسرائیل گفت که تحریم تل آویو "مسیر بخردانه‌ای نیست" و آمریکا و انگلیس "در دو وضعیت کاملاً متفاوت" قرار دارند.

وی پنجشنبه گذشته نیز در باره خطوط قرمز انگلیس در جنگ غزه و احتمال الگوبرداری لندن از ایالات متحده آمریکا برای تعلیق ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، درصورت حمله ارتش این رژیم به رفح، ادعا کرده بود که شرایط لندن با واشنگتن متفاوت است.

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه آمریکا یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات اسرائیل است، افزود: شرایط در انگلیس متفاوت است و این کشور تنها ۱ درصد از تسلیحات این رژیم را تامین کرده و از "رویه‌های بسیار روشنی" برای صدور مجوز فروش سلاح، برخوردار است.

کامرون در ادامه مصاحبه با اسکای نیوز گفت که آخرین باری که وی برای اعلام تحریم تسلیحاتی انگلیس علیه اسرائیل زیر فشار قرار گرفت، "ایران به فاصله چند روز حمله وسیعی به اسرائیل انجام داد که ۱۴۰ فروند موشک بالستیک را نیز شامل می‌شد. "

رئیس دستگاه دیپلماسی لندن همچنین تلاش احتمالی اسرائیل برای حمله گسترده به شهر رفح را "بسیار خطرناک" توصیف کرد.

در همین حین، آنروا درباره قحطی در غزه هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری شهاب، دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از مجموع ۳۵ بیمارستان در باریکه غزه اکنون تنها ۲ بیمارستان فعال هستند.

این دفتر افزود: باریکه غزه به دلیل بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم از چند روز پیش در آستانه قحطی قرار گرفته است. رژیم اشغالگر طی ساعات گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار در استان مرکزی باریکه غزه شد.

دفتر اطلاع رسانی فلسطین تاکید کرد: رژیم اشغالگر با صادر کردن فرمان تخلیه مناطق از سوی شهروندان فلسطینی، به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان آنها است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز با انتشار دو نقشه از فلسطینی‌ها خواست تا مناطق بیشتری را در شرق شهر رفح در جنوب باریکه غزه و منطقه بیت لاهیا در شمال باریکه غزه تخلیه کنند. این خواسته به دنبال تصمیم شورای جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش دامنه عملیات در شهر رفح صادر شده است.

بنابر گزارش روز شنبه وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار کلی شهدای جنگ علیه باریکه غزه تا از ۷ اکتبر این لحظه به ۳۴۹۷۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸۶۴۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما