شناسهٔ خبر: 66617482 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

موفق ترین بخش در جهش تولید با مشارکت مردم اقتصاد دانش بنیان و شرکتهای مردمی فعال در این قسمت بوده است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس: طبق آمارهای موجود و فرمایشات رهبری موفق ترین بخش در جهش تولید با مشارکت مردم بخش اقتصاد دانش بنیان و شرکت های مردمی فعال در این قسمت از اقتصاد بوده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده ی مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال 1403 بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی سال 1403 را سال جهش در تولید با مشارکت مردم نامیدند، مردمی‌سازی اقتصاد و خروج دولت از وضعیت بنگاه‌داری مهم ترین مزیت تحقق مشارکت مردم در جهش تولید است. بخش های مختلفی از اقتصاد ایران در دست شرکت های دولتی است و به همین دلیل مردم نقش فعالانه ای در زمینه ی  اقتصاد کشور ندارند. به منظور تحقق شعار سال باید تلاش هایی در خصوص مشارکت مردم در تولید و اقتصاد کشور کرد.

مهرداد گودرزوند چگینی در ادامه در خصوص رشد اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد: طبق آمارهای موجود و فرمایشات رهبری موفق ترین بخش در جهش تولید با مشارکت مردم بخش اقتصاد دانش بنیان و شرکت های مردمی فعال در این قسمت از اقتصاد بوده است. باید تدابیری صورت گیرد تا نخبگان، افراد توانمند، با انگیزه و با استعداد جامعه بتوانند در این عرصه وارد شوند و تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش دهند تا در رشد اقتصاد و تولید در کشور موثر باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد و حرکت به سمت دانش بنیان شدن صنایع بزرگ کشور و اقتصاد ملی دو مسیر اصلی و مهم در جهت  مشارکت مردم در تولید است، در واقع مردمی سازی رشد اقتصاد کشور و جهش تولید و توسعه ی صنعتی کشور با مشارکت مردم، مبتنی بر توسعه ی اقتصاد دانش بنیان با دانش بنیانی شدن صنایع بزرگ به کمک شرکت های دانش بنیان توانمند است

این نماینده در ادامه اشاره کرد: با اقدامات معاونت علمی و همچنین مصوبات حمایتی مجلس شورای اسلامی به دانش بنیان ها کمک بسیاری شده و زمینه ی رشد و فعالیت این شرکت ها فراهم است به عنوان مثال تسهیل ورود شرکت های دانش بنیان به فضای اکوسیستم دانش بنیان یکی از اتفاقاتی است که در این زمینه رخ داده است.

گودرزوند در ادامه اظهار داشت: انتظاری که می رود آن است که صنایع بزرگ دیگر مانند کشاورزی، صنعت و ......... با ابزارهایی که دولت و حاکمیت در اختیارشان قرار داده به توسعه ی شرکت های دانش بنیان و مشارکت مردم در تولید کمک کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: تمامی مسئولین باید در مسیر تحقق شعار امسال تلاش خود را داشته باشند، زمینه ها برای مشارکت مردم در تولید باید فراهم و موانع احتمالی در این مسیر باید برداشته شود، همانطور که گفته شد یکی از راه  های مشارکت موثر و فعالانه ی مردم در تولید و اقتصاد کشور تمرکز بر توسعه نقش اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد کشور است.

نظر شما