شناسهٔ خبر: 66617187 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در جمع خبرنگاران:

اسماعیلی: با تولیدکنندگان فیلم‌های زیرزمینی طبق قانون برخورد می‌شود+ فیلم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر ساخت فیلم‌های زیرزمینی و شرکت در مسابقات خارجی گفت: انتشار چنین فیلم‌های خلاف قانون است و ما هرجایی که مطلع باشیم جلوی آن را به وسیله نهادهای قانونی می‌گیریم و در سازمان سینمایی طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - در حاشیه رونمایی از تازه ترین اثر حسن روح الامین در جمع خبرنگاران گفت: ساخت و انتشار فیلم‌های زیرزمینی خلاف قانون است و این تخلفاتِ آزاردهنده‌ای است و ضرر آن را جامعه سینمایی بیش از دیگر بخش‌های جامعه متحمل می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما خود را پناهگاه قانون می‌دانیم و از این مرزهای قانونی به خوبی صیانت می‌کنیم؛ من به همه کسانی که در این حوزه مرتکب برخی فعالیت‌های خارج از قانون می‌شوند توصیه می‌کنم که در چهارچوب قانون حرکت کنند؛ محمد رسول‌اف تخلف محرزی انجام داده است که در سازمان سینمایی طبق قانون با آن برخورد خواهیم کرد.

وی در خصوص انتصاب محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به عنوان دبیر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: در دوره‌های قبل هم چنین انتصاب‌هایی عرف بوده است که مسئول سینمایی دبیر جشنواره فیلم فجر هم باشد. ما با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم امسال این کار را به محمد خزاعی دادیم و خود او هم سابقه دبیری این رویداد را داشته است و امیدواریم با استفاده از همه امکانات واحد ارتقای این رویداد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه کتاب گفت: ۵ روز است که این رویداد شروع شده است و ناشرین از همه اقشار شرکت کردند. بر اساس آمار دقیقی که انجام شده است در مقایسه با روزهای آغازین سال‌های پیش شاهد رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی هستیم.

وی با تاکید بر عدالت فرهنگی گفت: در سامانه مجازی که برای خرید کتاب شکل گرفته است به صورت عملی عدالت فرهنگی محقق می شود، از مردم می خواهیم که از طریق سامانه خرید کنند چون هر کجای کشور که هستند با خرید از این سامانه کتاب به صورت رایگان کتاب در منزل به آنها تحویل داده می‌شود و همچنین از تخفیف ۳۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما