شناسهٔ خبر: 66617090 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا؛

ادبیات و فرهنگ جای قناعت نیست+ فیلم

تهران- ایرنا- شاعر و نویسنده معاصر با تاکید بر اینکه ادبیات و فرهنگ جای قناعت نیست، گفت: هرچه در فرهنگ و ادبیات سرمایه‌گذاری شود، جامعه پربار خواهدشد، زیرا علوم انسان افراد با شعر و ادبیات ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی همدمی‌کلور نویسنده کتاب «حماسه‌های مختار ثقفی» شامل ۱۰هزار بیت که در قالب مثنوی و بر اساس ماجراها، اتفاق‌ها و دیالوگ‌های مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» ساخته داوود میرباقری به نظم درآمده‌است، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب ایرنا، با اشاره به پربار بودن سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، گفت: بها دادن به کتاب و کتاب‌خوانی، رواج فرهنگ آشتی دادن با خود انسان‌ها و ادبیات انسان‌ها است تا بتوانیم معنویت را پیدا کنیم. باید با ادبیات آشتی کنیم. ای کاش مسئولان، زمان و سرمایه بیشتری خرج این راه کنند، زیرا به تعالی رساندن جامعه در گرو آشتی با ادبیات است.

شعر فرصت قلبی و بازتاب درونی انسان‌ها است

شاعر متخلص به «همدم خلخال» با بیان اینکه معمولا شعرا باید برای گذران زندگی از نظر اقتصادی، در شغل دیگر مشغول باشند، ادامه داد: شعر فرصت قلبی و بازتاب درونی انسان‌ها است، اجتماع ایران پذیرای ادبیات است و سرزمین زبان فارسی، ادبیات‌دوستی و برای شعرا رغبت ایجاد می‌کند، که کنار فعالیت اقتصادی به این سمت هم ذوق داشته باشند.

به گفته او شالوده فرهنگ، ادبیات است، ساختار و نظم اجتماعی در هر کشور بر اساس فرهنگ ساخته می‌شود، جای قناعت در فرهنگ و ادبیات نیست، هرچه در فرهنگ و ادبیات سرمایه‌گذاری شود، جامعه پربار خواهدشد و نتیجه می‌دهد. علوم انسانی با شعر و ادبیات ساخته می‌شود.

نظر شما