شناسهٔ خبر: 66617043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی؛

کتابخانه مشارکتی شهید جلیلوند در مرکز پدافند هوایی اراک افتتاح شد

اراک- کتابخانه مشارکتی شهید قاسم جلیلوند، پیش از ظهر یکشنبه در مرکز درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک با حضور ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم عباس کاظمیان در آئین افتتاح کتابخانه گفت: پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، آبرو و موجودیت کشور است و در عملیات وعده صادق دلاور مردان سپاه و ارتش، ضربه سنگینی به دشمن صهیونیست وارد کردند.

وی ادامه داد: در طول سال‌های اخیر پدافند هوایی از لحاظ کمی و کیفی توسعه یافته است و ارتقای توان رزم نیروی پدافند هوایی و تولید قدرت، به معنای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن، نیازمند افزایش دانش و آگاهی است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی گفت: گسترش کتابخوانی در بین کارکنان به همراه استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، انجام آموزش‌های مهارت‌محور و تعلیم و تربیت بر اساس اصول اسلامی موجب رشد و ارتقای پدافند هوایی خواهد شد.

کاظمیان تصریح کرد: در مجموعه ارتش، کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور وضعیت مطلوبی دارد و امیدواریم این روند با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بهتر از گذشته تداوم داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: پدافند کارنامه درخشانی دارد و همیشه در صحنه حاضر بوده و آسمان ایران اسلامی در سایه اقتدار پدافند هوایی در اوج امنیت قرار دارد.

کتابخانه مشارکتی شهید جلیلوند در مرکز پدافند هوایی اراک افتتاح شد

ارائه ۷۰ برنامه مختلف در کتابخانه های عمومی استان مرکزی

علی گودرزی زاده با اشاره به ۷۰ برنامه مختلف در کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: کتابخانه تنها مخزن و سالن مطالعه نیست و کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی، هنری، اقتصادی و آموزشی مرکزی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی خدمات مختلفی ارائه داده و عضویت و امانت، تنها یکی از این خدمات است چرا که خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف نابینایان، ناشنوایان، سالمندان، کودک و نوجوان ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: ما آماده همکاری مشترک و تقویت برنامه‌های فرهنگی مشترک از جمله مسابقه و جشنواره هستیم و در بحث آموزش و کار تخصصی نیز کمک می‌کنیم همکاران ارتش که به اداره کتابخانه می‌پردازند، به طور حرفه‌ای آموزش ببینند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در سطح کوی‌های سازمانی ارتش و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منعقد شده است.

گودرزی زاده ادامه داد: کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های ارتش با تأکید بر موضوع آسیب‌های اجتماعی، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، پذیرش کتابداران ارتش در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی نهاد و بازدید و نظارت تخصصی کارشناسان و مسؤولان نهاد از کتابخانه‌های ارتش و ارائه آموزش‌های لازم به کتابداران در محل کتابخانه از دیگر تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم‌نامه است.

نظر شما