شناسهٔ خبر: 66617037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۶ میلیارد ریال زکات در گیلانغرب جمع‌آوری شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلانغرب گفت: پارسال در مجموع ۲۶ میلیارد ریال زکات از کشاورزان و روستاییان این شهرستان جمع‌آوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن کرداری روز یکشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان گیلانغرب افزود: این میزان زکات در قالب واریزی اجرای پروژه های عمرانی ۵۰ روستای شهرستان پرداخت و هزینه شده است که پیش بینی می شود این میزان امسال به ۴۰ میلیارد ریال برسد.

وی اظهار کرد: برای جمع آوری زکات کشاورزان تمهیدات لازم هم در قالب پرداخت به صورت گندم در مراکز خرید پیش بینی شده که میزان زکات جمع آوری شده از هر روستا صرف پروژه های عمرانی همان روستا می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلانغرب با بیان اینکه عاملان زکات در نقاط مختلف شهرستان برای جمع آوری زکات مستقر شده اند، از گسترش برنامه ترویج و تبیین این حقوق واجب الهی با استفاده از مبلغان خبر داد و گفت: استقبال مردم در پرداخت زکات در یکسال گذشته باعث شده تا تعداد حامیان ایتام و محسنین در این شهرستان به یک هزار و ۸۰۰ نفر برسد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی امام جمعه گیلانغرب نیز گفت: اهمیت زکات در اسلام تا حدی است که این واجب الهی ۵۶ بار در قرآن ذکر شده است و زکات از مصادیق احیای تقوی الهی و سبب نزول برکات است.

وی، عمل به احکام الهی را بندگی خداوند خواند که علاوه بر نزول برکات رضایت خالق را نیز درپی خواهد داشت.

در شهرستان گیلانغرب سه هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت هشت ۸ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد شهرستان گیلانغرب هستند که ۷۸۰ نفر آنها ایتام و محسنین‌اند.

شهرستان گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع گستره و جمعیت بیش از ۷۲ هزار نفر، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه متشکل از ۲ بخش گواور و مرکزی، (شهر گیلانغرب و سرمست) ۲۰۷ روستا دارد که اکنون ۱۹۷ روستای آن دارای سکنه است.

نظر شما