شناسهٔ خبر: 66616875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار خوزستان:

عملیات وعده صادق موازنه قدرت را در دنیا عوض کرد

آبادان - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: پاسخ کوبنده جمهوری ایران اسلامی به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق، موازنه قدرت را در دنیا عوض کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار پاسدار میر عبدالرضا حاجتی‌پور یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبادان در سالن الغدیر فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: حجم و نوع پاسخ پهبادی و موشکی به تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه در جهان بی نظیر بود و این مهم نشان از عزت و قدرت مردم ایران است.
سردار پاسدار حاجتی پور گفت: پاسخ جمهوری اسلامی با محاسبات نظامی بی نظیر انجام شد و نشان داد که هیمنه‌ رژیم صهیونیستی را چگونه می توانیم در هم بشکنیم.


سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خرمشهر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی به این مناسبت در استان تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: هر دستگاه در سوم خرداد متولی یک برنامه خاص شده و طور مثال اداره کل ورزش و جوانان با هیات موتور سواری در ساعت ۱۱ همزمان با لحظه آزاد سازی خرمشهر برنامه متنوعی را در شهرهای استان برگزار خواهند کرد.

سردار پاسدار حاجتی پور با اشاره به استقامت و رشادت‌های مردم آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: مردم خوزستان به خصوص آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس متحمل مشکلات زیادی شدند.

وی برباشکوه برگزار شدن و تدوین برنامه‌های ملی و استانی به مناسبت پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان تاکید کرد و گفت: آبادان در واقع سرزمین مقاومت است و زمانی که ۳۴۰ درجه محاصره بود مقاومت کرد و تسلیم دشمن نشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان اظهار کرد: عزت و بالندگی امروز کشور مرهون مقاومت و ایستادگی مردم و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان به اشاره به برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی در این شهرستان ادامه داد: انتخابات به بهترین صورت ممکن و بی‌طرفانه برگزار شد.

احساس عباسپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات نوروزی در شهرستان آبادان گفت: یک هزار و ۱۰۰ خودرو به همراه یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز وارد آبادان شدند که نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته است.

وی همچنین با اشاره به مقاومت مردم آبادان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دبیرخانه دایمی سالروز پنج مهرماه از سال گذشته در آبادان دایر شد و امسال برنامه‌های متنوع‌تری تدارک دیده خواهد شد.

عباسپور همچنین با اشاره به پیگیری انجام شده در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری افزود: چهار همت به برنامه‌های شهرداری و پنج همت در اختیار منطقه آزاد اروند است.

۲۵۰ آبادانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اعزام خواهند شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز از تدارک برنامه‌های ویژه به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد و مراسم ارتحال امام خمینی در ۱۴ خرداد خبر داد و گفت: ۲۵۰ آبادان به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اعزام خواهند شد.

سرهنگ پاسدار شاپور احمدی اضافه کرد: تدارک لازم برای اعزام زائران مرقد امام خمینی با ۶ دستگاه اتوبوس به همراه نیروهای پشتیبانی دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان نشست شورای اداری سرهنگ صادق هجریان به مدت ۲ سال به عنوان مدیر باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس آبادان معرفی و سرهنگ رضا صریحی مدیر پیشین به عنوان مشاور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان معرفی و از زحمات وی تقدیر شد.

در این نشست همچنین از زحمات حجت الاسلام مهدی محمدی‌پور امام جمعه سابق اروندکنار که از سوی نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به عنوان امام جمعه هویزه تعیین شده تقدیر شد.

نظر شما