شناسهٔ خبر: 66616618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار کردستان مطرح کرد

لزوم توسعه زیر ساخت های امدادی در کردستان

زارعی کوشا بر لزوم توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

استاندار کردستان در دیدار با مدیران، کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر، اظهار داشت: هلال احمر نهادی ارزشمند و جذاب است که جوانان مشتاق به فعالیت در این مجموعه هستند و ضروری است فراتر از توان و دستورالعمل‌ها برای این جوانان در راستای تربیت، آموزش، توانمندسازی برنامه ریزی نمود و فعالیت‌های متنوعی تعریف و اجرا کرد.

وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان تأکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر کردستان در همه شرایط سخت، سرما و گرما، دور از خانواده با موفقیت و بخوبی پای کار بوده و این توفیقات برجسته، قابل تجلیل است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به ایجاد ۶ پایگاه امداد و نجات جاده ای جدید در استان، افزود: برای این ۶ پایگاه به کمک خیرین تجهیزات لازم فراهم شده و امیدواریم بزودی شاهد افتتاح آنها باشیم.

دکتر پیام جلالی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۵ نفر از نجاتگران هلال احمر استان همزمان با سراسر کشور جذب شدند و در اربعین حسینی نیز، امداد و نجات نوروزی و زمستانی هلال احمر استان فعالیت های چشمگیری داشته است.

توزیع ۱۰۴۶ بسته بین نیازمندان

وی در ادامه به فعالیت چشمگیر و ارزشمند حوزه جوانان و حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، اولین دبیرخانه کارآفرینی جمعیت هلال احمر به استان کردستان داده شد که در ۴ مرحله آموزش کارآفرینی و کسب و کارهای خانگی برای ۱۵۰۰ نفر که دختران بالای ۳۰ سال اغلب تحت پوشش کمیته امداد بودند به میزبانی کردستان برگزار گردی

و در حوزه فرهنگی فعالیت های چشمگیری داشته با راهنمایی مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان اجرا شده و برنامه های مختلفی از جمله، ۳۲ برنامه همایشی و آموزشی، اردوهای زیارتی، اردوی جوانان به مشهد، پشتیبانی از برنامه های ملی و مذهبی در مناسبت هاو... برگزار شده است.

از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت به هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

نظر شما