شناسهٔ خبر: 66616475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون ورزش و جوانان بوشهر: بیش از ۱۵۰۰ نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند

بوشهر- ایرنا- معاون جوانان و امور فرهنگی ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: یک هزار و ۵۲۱ نفر از جوانان این استان در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ «حسین مرادی» روز یکشنبه در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: هر چند در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۹۵ با بانک های استان معرفی شده و ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج دریافت کردند اما مشکلاتی نیز برای یک هزار و ۵۲۱ نفری که تاکنون تسهیلات دریافت نکرده اند، ایجاد شده است.

وی افزود: بررسی های سیستمی نشان می دهد که بانک های عمل دولتی در این بخش به تعهدات خود به شکل کاملی توجه کرده اند در حالی که بانک های خصوصی با بهانه هایی زیربار مسئولیت کامل نمی روند.

معاون جوانان و امور فرهنگی ورزش و جوانان استان بوشهر تصریح کرد: متناسب با ابزارهای قانونی، سعی می شود که بساط پشت نوبتی پرداخت تسهیلات ازدواج برداشته شود.

مرادی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات ازدواج در ۲ مقطع و بین سه تا چهار میلیارد ریال به هر کدام از زوجین بوده است.

وی یادآور شد: نظام بانکی استان و به خصوص در بخش دولتی همکاری مناسبی با ورزش و جوان بوشهر برای پرداخت تسهیلات ازدواج داشته به گونه ای که این استان را در شمار پنج استان اول کشور در این شاخص در سال ۱۴۰۱ قرار داده است.

معاون جوانان و امور فرهنگی ورزش و جوانان استان بوشهر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ساماندهی سمن‌ها و تقویت سازمان‌های مردم نهاد در قالب شبکه تخصصی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال به این سمن ها کمک شده و امسال نیز بنا داریم با سطحی بیشتر به این سازمان های مردم نهاد کمک شود.

مرادی در خصوص فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان در راستای طرح بهره‌وری از اوقات فراغت در فصل تابستان گفت: با طراحی ویژه یک سایت و اپلیکیشن، برنامه ادارات مختلف برای اجرای طرح‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان بارگذاری و به‌ شکل مستمر پیگیری می‌شود.

نظر شما