شناسهٔ خبر: 66616086 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رایزن فرهنگی ایران در برزیل: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) آغاز راهی پرثمر در عرصه عدالت است

رایزن فرهنگی ایران در برزیل ضمن اشاره به عدالت که گمشده این روز‌های جهان است، کنگره جهانی حضرت رضا (ع) را آغاز راهی برای حرکت‌های ماندگار و پرثمر در عرصه عدالت و مبارزه با ظلم دانست.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی آستان مقدس رضوی، حجت الاسلام علیرضا میرجلیلی با اشاره به این موضوع که مردمان آمریکای لاتین سال‌هاست به دنبال عدالت هستند، گفت: گمشده ملت‌های آمریکای لاتین عدالت است و سالهاست که آن‌ها به دنبال مبارزه با ظلم و برپایی عدالت در جهان هستند و هنوز به آن دست نیافتند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: انقلاب‌های بزرگ و حرکت‌های ملی بزرگی در منطقه آمریکای لاتین اتفاق افتاده تا از سیطره استکبار و امپریالیسم جهانی آزاد شوند، ولی هنوز موفق نشده‌اند.

میرجلیلی افزود: عدالت ادبیات جدیدی برای منطقه آمریکای لاتین نیست، اما مدل عدالتی که در آموزه‌های دینی و رضوی آمده و مدل عدالتی که انقلاب اسلامی در دوران ما مطرح کرده، ادبیات جدیدی است که برای عدالتخواهان جهان جذاب است.

این فعال فرهنگی در آمریکای لاتین با تاکید بر اینکه انتخاب شعار «عدالت برای همه ظلم به هیچکس» یک امتیاز برای کنگره جهانی حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود، افزود: با وجود اینکه مفهوم عدالت یکی از مفاهیم اساسی در اندیشه دینی و اسلامی و البته شیعی ماست، اما در این خصوص در دوران معاصر به لحاظ علمی زیاد کار نشده و همان مفاهیمی که از ائمه مثل امام رضا (ع) به ما رسیده، به خوبی تبیین نشده است.

میرجلیلی ادامه داد: این آموزه‌ها در منابع اسلامی ما موجود است و باید مورد واکاوی، کنکاش، تحلیل و تفسیر بیشتری قرار می‌گرفت تا این ذخایر و سرمایه‌ها با زبان امروز و برای دنیای امروز مطرح می‌شد.

مفهوم عدالت، ادبیات مشترک همه ادیان و مذاهب جهان است

این رایزن فرهنگی یادآور شد: امروز ملت مظلوم فلسطین مورد ظلم قرار گرفته‌اند به این مفهوم بیشتر احساس نیاز می‌شود و عدالت خواسته همه ملت‌های تحت ظلم است.

میر جلیلی در ادامه ابراز امیدواری کرد: کنگره جهانی حضرت رضا (ع)؛ آغاز راهی برای حرکت‌های ماندگار و پرثمر در عرصه عدالت و مبارزه با ظلم خواهد بود.

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در تالار قدس مطهر رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما