شناسهٔ خبر: 66615989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بیرجند: هیچ قانونی نباید مانع ازدواج جوانان شود

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هیچ قانونی نباید مانع ازدواج جوانان دارای شرایط ازدواج شود و اگر چنین است باید وضعیت تغییر کرده یا اصلاح و تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر جوانی از لحاظ شغلی و تحصیل، شرایط ازدواج را دارد نباید قانون مانع ازدواج او شود.

وی با بیان اینکه این مهم نیاز به تدبیر دولت و مجلس دارد، اظهار کرد: در زمینه طولانی شدن دوران تحصیل تا فراهم شدن شرایط اشتغال برای جوانان در کشور باید دولت و مجلس ورود کرده و کار کارشناسی انجام دهند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: گرچه جوان یک قشر است اما در واقع انرژی یک کشور در همین قشر خلاصه می‌شود، سرنوشت همه در دست اوست لذا اگر حمایت و هدایت شود همه جامعه را هدایت کرده و اگر افت کند همه جامعه را ساقط می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه جوانان در جامعه گفت: در واقع باید حوزه جوانان وزارت صنعت و معدن باشد چون هیچ معدنی برای جامعه بشری گرانبهاتر از جوان نیست و باید بگونه‌ای تدبیر و اجرا کنید که جوان ضایع نشده و تبدیل به انسانی کامل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: شما مسئول صنعت و معدن بزرگترین سرمایه هستی هستید و کارتان بسیار مهم است امیدواریم در هر بخشی مسئولان احساس تکلیف کرده و در زمینه مسکن، ازدواج، اشتغال و اهداف جوانان آنها را یاری کنند.

وی با اشاره به معطلی در طی کردن مراحل علمی و کلاسیک جوانان عنوان کرد: باید دید در کنار کمیت و معطلی مراحل کلاسیک آیا کیفیت هم وجود دارد یا نه، اگر قابل توجیه نیست باید شرایط تغییر و اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اینکه از تجربه دیگران استفاده کنیم کار خوبی است نه اینکه تقلیدی باشد چون برخی دولت‌ها کارهای تقلیدی اجرا و بعد رها کردند.

وی عنوان کرد: باید در جامعه شرایطی برای جوانان فراهم شود تا مساله ازدواج و اشتغال با رشد علمی و تحصیلی منافات نداشته باشد همانطور که افراد زیادی همزمان در حوزه و دانشگاه مشغول به تدریس یا آموزش بوده و تشکیل خانواده هم داده‌اند.

امام جمعه بیرجند: هیچ قانونی نباید مانع ازدواج جوانان شود

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اینکه گفته می‌شود دوران جوانی دوران لذت باشد یا سازندگی، یک مطلب بوده نه دوتا و آنهم القایی است.

وی افزود: وقتی انسان لذت می‌برد که بداند به کجا می‌رود و در چه شرایطی قرار دارد، هر چند ممکن است لازمه شادی سختی باید اما همین که فرد مسیر خود را بداند و گمراه نشده باشد یعنی لذت می‌برد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در عوض اینکه فردی به نقطه‌ای رسیده اما نمی‌داند کجاست یا کجا می‌خواهد برود با آینده مبهم رو به رو است، از طرفی به صورت صنعتی غم و شادی کاذب می‌سازند و جوان را پای مواد مخدر، شرب خمر و خرافات می‌برند و می‌گویند اینگونه خوش باشید.

وی با بیان اینکه سرگرمی با خوشی متفاوت است تصریح کرد: اصل این مساله را باید به صورت علمی و صحیح برای جوان تعریف کنیم تا جوانان بدانند لذت چیست و غم کدام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: بدون شک انحرافات لذتی نداشته و سرگرمی به معنای تضییع است اما هوشیاری، بیداری و هدفمند بودن یک راه درست و صحیح است که باید این راه را به جوان نشان دهیم.

نظر شما