شناسهٔ خبر: 66615912 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شاداب‌سازی و مرمت ۱۱۰ هزار کلاس درس تا مهرماه

به گفته مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، اعتبارات بهسازی و شاداب‌سازی مدارس با راهبری سازمان نوسازی کشور، از محل کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی و مردمی تأمین می‌شود.

صاحب‌خبر -

شاداب‌سازی و مرمت ۱۱۰ هزار کلاس درس تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فعالیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور در ابعاد مختلف انجام می‌شود، گفت: یکی از فعالیت‌های انجام شده در قالب طرح عجمیان، بهسازی، شاداب‌سازی و مرمت مدارس کشور است.

ضرغام پرنیان با بیان اینکه تعداد گروه‌های جهادی و دانش‌آموزی که تا سال گذشته در سامانه ثبت شده‌اند بالغ بر ۱۵ هزار گروه هستند، ادامه داد: این گروه‌ها درگیر کار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود دو یا سه هزار گروه جهادی دیگر نیز به طرح ملحق شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان شرکت کننده در کار جهادی باید از خانواده کسب رضایت کنند، افزود: اعتبارات با راهبری سازمان نوسازی کشور از محل خیرین مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی و مردمی تأمین می‌شود که سال گذشته با صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی، ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح عجمیان با بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای مدارس هزینه شد.

مشاور وزیر تأکید کرد: در اثر سیلاب سیستان و بلوچستان، مدارس ۹ شهرستان آسیب دیدند که قرار است در طرح عجمیان ویژه‌تر به آنها توجه شود.

پرنیان با بیان اینکه طرح عجمیان شامل مدارس حاشیه‌های شهر تهران نیز می‌شود، عنوان کرد: طرح مذکور قبل از بازگشایی مدارس به اتمام می‌رسد و ۱۱۰ هزار کلاس در نقاط مختلف کشور بهسازی، شاداب‌سازی، مرمت و دیوارنویسی می‌شود.

نظر شما