شناسهٔ خبر: 66615854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جهاد اکبر مبارزه انسان و نفس شیطانی است که تا پایان عمر ادامه دارد

مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام (هراتی و مقیمی) تربت‌حیدریه گفت: جهاد اکبر یک مبارزه مستمر و پیگیر بین انسان و نفس و شیطان است و تا آخر عمر این دعوا و جنگ بزرگ و جهاد اکبر پابرجا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌حیدریه، آیت‌الله عصمتی در آیین تقدیر از مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و دهه کرامت در تربت‌حیدریه برگزار شد اظهار کرد: شیطان بر سر راه مستقیم نشسته است و تنها گریبان کسانی را خواهد گرفت که می‌خواهند راه درست را بروند و درگیرشدن با شیطان علامت انتخاب درست مسیر است.

 وی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه‌السلام که از ایشان سؤال شد که بندگان ممتاز خداوند چه کسانی هستند؟ افزود: امام فرمودند کسانی که وقتی کار خوب انجام دهند شاد می‌شوند و زمانی که کار ناشایست مرتکب شوند استغفار و توبه می‌کنند.

عصمتی بیان کرد: اولین قدم برای بنده شدن و اهل مراقبت‌شدن این است که انسان با نفس خودش شرط کند، یعنی با خود شرط کند که باید فقط مسیر بندگی خدا را برود و راه خلاف فرمان خدا را نرود. این دستور علمای اخلاق است.

 وی ادامه داد: بعد از شرط این شخص اهل مراقبت می‌شود که نفس هر کاری که خواست انجام ندهد. جهاد اکبر تا روزی که انسان زنده است وجود دارد و تمام نمی‌شود و تا زمانی که انسان به مقام فنای فی الله نرسد جنگ و جهاد اکبر ادامه دارد، پس مراقبت باید هر لحظه وجود داشته باشد و حساب شده و تمام‌عیار باشد.

 عصمتی به اهمیت جایگاه سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: سپاه تکلیفش حفاظت از نظام اسلامی است و همان‌طور که همه موظف به مراقبت از نفس خود هستند، به طور خاص شما سبزپوشان سپاه موظف به مراقبت هستید. مسئولیت شما در سپاه سنگین است همان‌طور که انبیا و اولیای الهی جایگاه بزرگی داشتند و تکلیفشان هم سنگین بود.

نظر شما