شناسهٔ خبر: 66615776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از سند ائتلاف مهارت استان گلستان

سند ائتلاف مهارت استان گلستان صبح امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این جلسه گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، کار‌های مشارکتی و هم افزایی است، که استان گلستان با رونمایی از سند ائتلاف مهارت، در این زمینه یکی از استان‌های پیشگام شد.

آقای عظیمی ادامه داد: ۲۳ هزار آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور فعالیت دارند که در حال آموزش مهارت هستند، بیش از ۴۸۰۰ مرکز دولتی هم داریم.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی مهمترین سرمایه کشور است، افزود: در آموزش ۳۳ درصد رشد داشته ایم، در حوزه مشاغل رشد ۳۸ درصدی را داشته باشیم و مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد بیشتر می‌شود.

استاندار گلستان نیز گفت: فلسفه رونمایی از این سند، پیشرفت روستا محور است، چشم انداز ما هزار روستا با هزار زیست بوم است.

آقای زنگانه ادامه داد: موضوع برندینگ و مارکتینگ یکی از راهبرد‌های ما در این سند است که مهارت در آن حرف اول را می‌زند. ما تجربه موفق روستای وامنان را داریم که سرانه درآمد اهالی این روستا سه برابر استان است.

وی با بیان اینکه تجهیزات ما به روز نیست، تاکید کرد: رشته‌های جدید باید راه اندازی شود که ما آماده ایم در گلستان در رشته‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه انرژی تجدید پذیر، رباتیک، بازی‌های رایانه ای، آب و کشاورزی، کشت‌های گلخانه ای، مدیریت فروش مبتنی بر هوش مصنوعی پیشقدم شویم.

معاون اقتصادی استاندار هم گفت: دسترسی به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم ۶۱ درصد و سرانه آموزش ۲۹ درصد رشد داشته است.

آقای دهنوی افزود: تعداد مراکز جوار کارگاهی در دولت دوازدهم یک کارگاه بود که در دولت سیزدهم به ۳۳ کارگاه رسید.

<div id="video-display-embed-code_11104332"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4231514/11104332?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما