شناسهٔ خبر: 66615586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار آنروا: امروز در جنوب غزه غذا تمام می‌شود

اگر تا امروز (یکشنبه) کمک‌های غذایی دریافت نشود دیگر هیچگونه کمک بشر دوستانه‌ای برای توزیع در این باریکه باقی نمی‌ماند و خطر گرسنگی و قحطی جان ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را به شدت تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در پیامی هشدار داده است که اگر کمک‌های بشردوستانه وارد غزه نشود، هیچ‌گونه غذایی از امروز (یکشنبه) برای توزیع باقی نمی‌ماند.

به گزارش ایرنا، آژانس آنروا در این پیام، اعلام کرد: اگر تا امروز (یکشنبه) کمک‌های غذایی دریافت نشود دیگر هیچگونه کمک بشر دوستانه‌ای برای توزیع در این باریکه باقی نمی‌ماند و خطر گرسنگی و قحطی جان ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را به شدت تهدید می‌کند.

پیش‌تر فرانچسکا آلبانز گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین نیز در اظهاراتی گفته بود: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با بیان اینکه من از فرار رژیم صهیونیستی از پاسخگویی در قبال جنایت‌هایش متأسف هستم، افزود: (رژیم) اسرائیل قوانین بین المللی را نقض می‌کند و از مصونیت از جانب قدرت‌های بزرگ برخوردار است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با انتشار ۲ نقشه از فلسطینی‌ها خواست تا مناطق بیشتری را در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه و منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه تخلیه کنند. این خواسته به دنبال تصمیم شورای جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش دامنه عملیات در شهر رفح صادر شده است.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد. ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما