شناسهٔ خبر: 66615445 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مروری بر آنچه که در نمایشگاه کتاب دیدیم-۶

۱۰ تا کتاب ۵۰ هزار تومان!

غرفه‌دار روی کارتن کوچکی با ماژیک نوشته بود ۱۰ تا کتاب ۵۰ هزار تومان و فریاد سر می‌داد: یکی بخر، دوتا ببر... .

صاحب‌خبر -

سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه خداوردی: سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصادف شد با جمعه‌ای شلوغ و پرشور برای کتاب‌ها و کتاب‌دوست‌ها.

این تب‌وتاب خرید و شور و هیجان نمایشگاه، در برخی از غرفه‌ها بیشتر بود؛ غرفه‌هایی که از نیروهای نوجوان و کتابخوان برای معرفی و عرضه کتاب‌هایشان استفاده می‌کردند نوجوانان بیشتری را به غرفه خود جذب می‌کردند. گویی نوجوانان کتابخوان ایرانی تشنه دانستن محتوای کتاب‌ها و گفت‌وگو با کسی بودند که بر محتوای کتاب‌ها تسلط داشته باشد.

سالن شمالی کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران در سومین‌روز برگزاری این رویداد بزرگ، با قصه‌ها و نمایش‌ها مخاطبان کودک و نوجوان خود را به کتاب‌ها نزدیک‌تر کرده بود و در سالن جنوبی نقاشی و دست‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان روی دیوار غرفه انتشارات طوطی نشان از نویسندگان و تصویرگران آینده می‌داد. در کنار زیبایی‌های خلق اثر کودکان و دیدن نوجوانان کتابخوان دیدن اتفاقی عجیب در سالن جنوبی کودک و نوجوان نمایشگاه میخکوبم کرد.

در میان ناشران باسابقه و فعال کودک و نوجوان، صدای غرفه‌ای بر فضا طنین‌انداز شده بود که خبر از فروش کتاب به مثابه یک کالای مصرفی و بی‌محتوا می‌داد. غرفه‌دار روی کارتن کوچکی با ماژیک نوشته بود ۱۰ تا کتاب ۵۰ هزار تومان و فریاد سر می‌داد: یکی بخر، دوتا ببر....

با خود زمزمه کردم: هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای از آن روز که بگندد نمک!

حوالی عصر جمعه و ساعات پایانی روز، در حال منتشر کردن و جمع‌بندی اخبار روز بودیم که پسربچه‌ای کفش‌های پدر خود را که گوشه‌ای از سالن به اقامه نماز ایستاده بود به پاهای کوچکش کرد و به غرفه ایبنا آمد و بعد هم لی‌لی‌کنان در میان غرفه‌های کتاب پیش رفت. دیدن پاهای کوچکش در کفش‌های بزرگ مرا به یاد کتاب‌های «انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» انداخت. شاید روزی او و رویای بزرگش سوژه اخبار سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران ایبنا باشد.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما