شناسهٔ خبر: 66615410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه گردشگری همدان اختصاص یافت

همدان-ایرنا- معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اختصاص هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود ۱۵ درصد در قالب تفاهم‌نامه به سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و در راستای حمایت از تاسیسات گردشگری از محل اعتبارات جهش تولید هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود ۱۵ درصد در قالب تفاهم‌نامه با بانک‌های استان از طریق این اداره‌کل در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این اعتبارات جهت طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی تاسیسات گردشگری در سطح استان پرداخت می‌شود که می‌تواند نقش موثری در تامین سرمایه مورد نیاز مجریان طرح‌ها داشته و مشوقی جهت جذب سرمایه‌گذاران علاقمند به بخش گردشگری باشد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ارایه این اعتبارات از جمله اقدامات حمایتی ویژه دولت از بخش گردشگری به شمار می رود و زمینه توسعه گردشگری استان را با حمایت از زیرساخت‌های مورد نیاز آن مانند احداث هتل و سایر مراکز اقامتی در سطح استان فراهم می کند.

این مسوول اضافه کرد: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به احیای بناهای ثبتی با مشارکت بخش خصوصی از طریق ارایه تسهیلات حمایتی اشاره کرد.

قاسمی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ طرح فعال در استان در این زمینه از سال گذشته آغاز شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هشت هزار میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال بیش ١۵٠ نفر در حال احیا و تغییر کاربری به اقامتگاه سنتی، سفره‌خانه و یا سایر تاسیسات گردشگری است.

نظر شما