شناسهٔ خبر: 66615346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تخصیص ۲.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح رایگان شدن خدمات درمانی کودکان زیر ۷ سال

رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حدود ۱۱ میلیون کودک زیر ۷ سال داریم. حدود ۲.۵ همت هزینه بیمه این کودکان درنظر گرفته شده است. رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حدود ۱۱ میلیون کودک زیر ۷ سال داریم. حدود ۲.۵ همت هزینه بیمه این کودکان درنظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، مراسم پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت با محوریت  رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال و رونمایی از واکسن های پنوموکوک و روتاویروس امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت و سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت و محمد مهدی ناصحی رییس سازمان بیمه سلامت ایران  برگزار شد. 
محمد مهدی  ناصحی رییس بیمه سلامت ایران  بیان کرد: سلامت هر جامعه ای به سلامت کودکان بستگی دارد و این بحث پشتوانه علمی خوبی دارد که ما بتوانیم شرایط فرد را برای گرفتن  خدمات درمانی فراهم کنیم  که در دوسال اخیر برخورداری رایگان خدمات درمانی به ۵ دهک اول درآمدی انجام گرفت و دهک های دیگر هم می تواند با هزینه اندک خود و خانواده خود را  بیمه کنند. 
رییس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هزینه های به صورت پرداخت است بدون اینکه درخواستی برای هزینه ها صورت گیرد و هزینه ها سقف ۵۰ و ۷۰ درصد از آنها برای پرداخت درنظر گرفته شده است. ما حدود ۱۱ میلیون کودک زیر ۷ سال داریم. حدود ۲.۵ همت هزینه بیمه این کودکان درنظر گرفته شده است و برای هزینه های اضافه باید از سوی هیات دولت اعتبار آن تامین شود. افراد برای کنترل هزینه ها به سوی خانه های بهداشت، درمانگاه ها و بیمارستان ها هدایت می شود. 
وی بیان کرد:  طرح رایگان شدن خدمات سرپایی ، شیرخوارگاه و کودکان زیر ۷ سال از سفندماه  سال گذشته اجرایی شده است و ممکن است برخی از بیمارستان مخصوص کودکان آسیب بینند و سازمان بیمه  بلافاصله ۶۰ درصد از هزینه از سوی بیمه  پرداخته می شود تا بیمارستان ها کودکان آسیب نبینند. 
ناصحی عنوان کرد: ۲۳ بیمارستان اطفال داریم که اهواز  به تازگی دارای بیمارستان کودکان شده است و برخی از کودکان به بیماری های صعب العلاج مبتلا شده اند که از سوی بیمه این هزینه ها پرداخت می شد ، همچنین هزینه کاشت حلزون جز خدمات بیمه ای شده است. طرح ملی سلامت خانواده  می توانیم که خدمات توانبخشی برای کودکان دارای مشکلات مغزی را وارد خدمات بیمه ای خود  کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما