شناسهٔ خبر: 66615342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان شبانه شهر گرگان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از جمع آوری و ساماندهی متکدیان حاضر در معابر و تقاطع های سطح شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان احمد سالاری در این خصوص اظهار داشت: پیرو هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی مبنی بر جمع آوری متکدیان مونث بخصوص مواردی که در ساعات پایانی شب در تقاطع ها و چهارراه های شهر اقدام به تکدی گری می کنند طرح ضربتی آغاز شد.

سالاری ادامه داد: این طرح با حضور عوامل شهرداری گرگان، واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی، نیروی انتظامی و نماینده دادستانی به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: با دستور مقام قضایی تعداد ۵ متکدی مونث به کمپ های ماده ۱۵ جهت ترک اعتیاد ارجاع شدند و همچنین دو کودک دختر ۳ و ۱۲ ساله به اورژانس اجتماعی و از آنجا به واحدهای اجتماعی در بهزیستی تحویل داده شدند.

سالاری تصریح کرد: متاسفانه شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی و حضور اتباع بیگانه و عدم همراهی دستگاه های مرتبط و همچنین شهروندانی که از روی ترحم به متکدیان کمک می کنند بر مشکلات این طرح افزوده است.

وی یادآور شد: همانطور که گفته شد همگی افراد جمع آوری شده معتاد بودند و به کمپ های ترک اعتیاد فرستاده شدند در واقع شهروندانی که به صورت ناآگاهانه به متکدیان کمک می کنند پول خود را دور ریخته اند و نه تنها مشکلی حل نشده اما باعث افزایش حضور این افراد در معابر شهری هستیم.

سالاری بیان کرد: طبق ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی هر شخصی تکدی‌گری را وسیله امرار معاش خود قرار دهد از یک تا سه ماه به حبس محکوم می شود و طبق ماده ۷۱۳ نیز قانون گذار به صراحت اعلام می کند کسانی که از اطفال به عنوان ابزار و وسیله تکدی گری استفاده کنند از سه ماه تا دو سال به حبس محکوم می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اقدامات شهرداری به نتیجه نمی رسد گفت: یک متکدی چندین بار در طول ماه توسط عوامل طرح جمع آوری می شود اما متاسفانه به علت عدم همراهی دستگاه های مرتبط دوباره به تکدی‌گری روی می آورند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان در پایان گفت: بهترین راه برای کاهش معضل تکدی‌گری عدم کمک کردن شهروندان به متکدیانی است که در سطح شهر حضور دارند در واقع کمک ها باید  به صورت هدفمند به کسی که مستحق واقعی است داده شود .برای داشتن شهری پاکیزه زباله و ضایعات خود را به مسیرهای منتهی به رودخانه رهاسازی نکنند.

نظر شما