شناسهٔ خبر: 66615192 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس اداره تالیف نشر شاهد اعلام کرد؛

نشر شاهد با ۲۰۰ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب / ۱۸ اثر ترجمه جدید

رئیس اداره تالیف، نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت از حضور نشر شاهد در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با ۲۰۰ عنوان کتاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

زهرا شیرکوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در خصوص حضور نشر شاهد در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران گفت: نشر شاهد، ناشر تخصصی کتاب‌های ایثار و شهادت با ۲۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب شرکت کرده است.

وی افزود: از عناوین حاضر در غرفه نشر شاهد ۷۷ عنوان نسبت به نمایشگاه سال گذشته جدید محسوب می‌شوند که شامل کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت است.

رئیس اداره تالیف، نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت ادامه داد: نشر شاهد از سال‌های گذشته کار خود در حوزه ترجمه آغاز کرده است و ۶۵ عنوان کتاب و نشریه را با هدف نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه‌های بین‌المللی ترجمه کرده است که ۱۸ عنوان از این آثار در نمایشگاه کتاب سال جاری عرضه می‌شود.

شیرکوند در پاسخ به اینکه کتاب‌های ترجمه نشر شاهد به چه زبان‌هایی است، اضافه کرد: آثار ترجمه فارسی به انگلیسی، عربی، فرانسوی و اردو است که آثار فرانسوی، انگلیسی و عربی در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ وجود دارد.

وی در خصوص شعار نمایشگاه سی‌وپنجم گفت: ساختن آینده بهتر در گرو مطالعه است و به وسیله مطالعه و خواندن می‌توان به پیشرفت‌هایی در حوزه فرهنگی دست پیدا کنیم و جامعه بهتری بسازیم.
رئیس اداره تالیف، نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت در خصوص تالیفات اخیر نشر شاهد گفت: «فرشته‌ای با بال‌های صورتی» عنوان کتابی با مخاطب کودک است که به شهادت کودکی می‌پردازد که در حادثه کرمان جان خود را از دست داد که معروف به کاپشن صورتی گوشواره قلبی بود.

گفتنی‌است؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم، بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

نظر شما