شناسهٔ خبر: 66615162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعطیلی غرفه رژیم صهیونیستی در نمایشگاه هنری ونیز

غرفه رژیم صهیونیستی در نمایشگاه هنری ونیز به دلیل اعتراضات به نسل کشی در غزه تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، غرفه رژیم صهیونیستی در نمایشگاه هنری ونیز به دلیل اعتراضات تعطیل شد. شصتمین دوره نمایشگاه دوسالانه معتبر ونیز در حال برگزاری است. رنج کودکان غزه یکی از موضوعات این نمایشگاه است.

<div id="video-display-embed-code_11103053"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4231503/11103053?width=4600&height=350"></script></div>


با هجوم گردشگران به ونیز، سه هفته از آغاز شصتمین دوره نمایشگاه هنری دوسالانه ونیز می‌گذرد. در نمایشگاه معتبر امسال آثاری از بیش از ۳۳۰ هنرمند شرکت کننده از ۹۰ کشور جهان به نمایش گذاشته شده است. در این دوره از نمایشگاه، هنرمندان متعددی از فلسطین آثار و چیدمان‌های خود به نمایش گذاشته اند. در این رویداد هنری دوسالانه آثار تولید شده توسط بیش از ۲۰ هنرمند و گروه در داخل و اطراف کرانه باختری اشغالی در فلسطین به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه، هنرمندان به جنبه‌های زمین، کشاورزی و میراث در توپوگرافی به سرعت در حال تغییر مانند کرانه باختری به دلیل تأثیر شوم شهرک نشینان اسرائیلی نگاه می‌کنند. این آثار همچنین تجسم این ایده است که خانه به شدت در بسیاری از شیوه‌های سنتی ریشه دارد.

یک شرکت کننده گفت: من فکر می‌کنم همیشه زمان مناسبی است که علیه جنگ‌ها صحبت کنیم و در عین حال مطمئن نیستم که آیا این دوسالانه به‌طور مشخص سیاسی‌تر از هر دوسالانه دیگری در گذشته است یا خیر و فکر می‌کنم این مهم است که علیه جنایات جنگی در بسیاری از جنگ‌ها که در سراسر اروپا و آسیا در حال وقوع است، صحبت کنیم.

ماه گذشته، چند روز قبل از افتتاحیه نمایشگاه دوسالانه ونیز، معترضان تظاهراتی را در اعتراض به حمایت بین المللی از عملیات نظامی وحشیانه رژیم اسرائیل علیه غزه برگزار کردند. این تظاهرات در مقابل غرفه‌های آمریکا و اسرائیل برگزار شد و روابط کشور‌های غربی با تل آویو و به ویژه نقش آمریکا و آلمان در صادرات تسلیحات را مورد تاکید قرار داد. این اعتراضات متولیان غرفه اسرائیل را متقاعد کرده است تا نمایشگاه را برای همیشه تا زمانی که به قولی توافقی برای گروگانگیری و آتش بس در غزه حاصل نشود، مهر و موم کنند.

مسئول نمایشگاه نیز گفت: توجیهی که متصدیان اسرائیلی برای تعطیلی نمایشگاهشان ارائه می‌کنند، مزخرف است. آنها گفتند تا زمانی که در غزه آتش بس و توافقی برای آزادی گروگان‌ها صورت نگیرد، غرفه اسرائیل را در این جشنواره باز نمی‌کنند. حقیقت بسیار متفاوت است. اگر غرفه اسرائیل باز می‌ماند و به تعداد زیادی پلیس نیاز داشت حتی یک روز بدون اعتراضات شدید نمی‌گذشت.

برخی از اعتراضات از سوی گروهی از هنرمندان و فعالان به نام آنگا (ANGA)، اتحاد هنر نه نسل‌کشی سازماندهی شد. این گروه همچنین پشت طوماری که از نمایشگاه دوسالانه ونیز خواسته بود اسرائیل را از رویداد امسال ونیز حذف کند، قرار داشت.

 

نظر شما