شناسهٔ خبر: 66614906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم| رکوردی دیگر از دولت سیزدهم برای «رفع ناترازی برق صنایع» در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - واحد یک نیروگاه برق آلومینیوم المهدی هرمزگان با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات همزمان با سفر دور دوم رییس جمهور و هیات دولت به استان افتتاح شد که سریع‌ترین زمان احداث نیروگاه‌های گازی در مدت زمان حدود ۱۱ ماه در دولت سیزدهم برای رفع ناترازی برق صنایع استان را رکورد زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمک به توسعه زیرساخت‌های صنعتی کشور، کمک به رفع ناترازی برق استان هرمزگان و همچنین استفاده از سیستم بومی کنترل واحد گازی (MAPCS)، استفاده از سیستم بومی تحریک واحد گازی (MAPEX) و نیز استفاده از سیستم بومی راه‌اندازی واحدگازی از مزیت‌های این واحد نیروگاهی است.

نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی هرمزگان ۲ واحد گازی و یک واحد بخار و در مجموع ۵۴۶ مگاوات را شامل می‌شود که فاز نخست بخش گاز آن با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات بهمن۱۴۰۲ بهره برداری شده و فاز دوم گاز نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ و توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی آن در فاز آخر وارد مدار خدمت می‌شود.

از آنجایی که واحدهای صنعتی هرمزگان روزانه در حال پیشرفت و توسعه است و با وجود توسعه واحدهای صنعتی فولادی با مشارکت خود واحدها، نیروگاه های جدیدی احداث خواهد شد که مشکل کمبود برق صنایع حل شود.

کارخانه آلومینیوم المهدی بندرعباس با هدف تولید سالانه ۳۳۰ هزار تن شمش آلومینیوم در ۱۸ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.

نظر شما