شناسهٔ خبر: 66614627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر درمان تامین اجتماعی:

۵۴ درصد جمعیت هرمزگان عضو تامین اجتماعی هستند

بندرعباس - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد جمعیت استان هرمزگان عضو خانواده تامین اجتماعی هستند، گفت: تعداد بیمه شده تامین اجتماعی در سال گذشته تقریبا یک میلیون و ۷۱ هزار نفر یعنی ۵۴ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

غلامعباس مومنی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه مراکز درمانی تامین اجتماعی در تمامی استان وجود دارد افزود: مراکز درمانی بیمارستان خلیج فارس، پلی کلینیک ولیعصر (عج)، درمانگاه بعثت و درمانگاه پایانه باربری بندرعباس، درمانگاه میناب، درمانگاه رودان، درمانگاه قشم، درمانگاه بندرلنگه و درمانگاه جاسک از مجموعه های درمانی تامین اجتماعی استان هرمزگان به شمار می روند.

وی به تعداد تخت های فعال در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: تخت های فعال مراکز درمانی تامین اجتماعی استان هرمزگان ۲۱۷ تخت که آنها نیز متعلق به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس است. تخت های فعال مراکز درمانی تامین اجتماعی استان هرمزگان ۲۱۷ تخت که آنها نیز متعلق به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان ابراز کرد: بیمه تامین اجتماعی استان با بیشتر بیمارستان ها قرارداد دارد به طور مثال می توان به ۴۵۴ کلینیک خصوصی و د۲ هزار و ۴۷۵ تخت در ۲۴ بیمارستان استان اشاره کرد که به صورت غیر مستقیم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مومنی با اشاره به افزایش زاد و ولد در بیمارستان تامین اجتماعی بندرعباس افزود: طبق آمارها در سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۹ زایمان طبیعی در بیمارستان خلیج فارس انجام شده که نسبت به سال گذشته که آمار دو هزار و ۱۱۸ زایمان بوده رشد داشته است.

وی به کاهش عمل سزارین در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار ۳۴۳ عمل سزارین در این بیمارستان انجام شده که نسبت به سال گذشته که یک هزار و ۴۰۶ عمل بوده کاهش داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان تاکید کرد: رشد صعودی در زایمان طبیعی در هرمزگان قابل توجه بوده و نسبت زایمان طبیعی به سزارین نسبت به کشور بیشتر است.

هرمزگان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما