شناسهٔ خبر: 66614423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

وزیر کشور: انتخابات در اوج سلامت و امنیت برگزار شد

احمد وحیدی در نشست خبری پس از پایان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز کار نیمه‌تمام انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. انتخابات یک نقطه بسیار روشن در تاریخ جمهوری اسلامی برای تحکیم مردم‌سالاری دینی در دوران انقلاب اسلامی است و اکنون شاهد دوره جدیدی از آن هستیم.

صاحب‌خبر -
 
وی افزود: این انتخابات با همکاری و حماسه‌آفرینی مردم در اوج سلامت، امنیت، دقت و با مشارکت خوب مردم و در فضایی رقابتی برگزار شد که برخلاف خواست دشمن بود تا مسائل امنیتی در حوزه فیزیکی و هم سایبری ایجاد کنند، اما با دقتی که وجود داشت تمام نقشه‌ها نقش بر آب شد.
وزیر کشور گفت: همیشه در انتخابات مرحله دوم این‌طور معمول بوده که میزان مشارکت کمتر شده است اما در این مرحله از مرحله دوم دوره قبل مشارکت بیشتری رخ داده است.
وحیدی یادآور شد: در حوزه امنیت و سلامت با استانداردهای بالا عمل شد و امانتداری خوبی نسبت به آرای مردم صورت گرفت. حضور مردم در این انتخابات باوجود توطئه‌ها و دروغ‌ها و اقدامات دشمنان بسیار قابل توجه بود و برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی رقم زدند.
وزیر کشور با بیان این‌که برگزاری این انتخابات یک‌ کار‌ جمعی گسترده با کمک تمام دستگاه‌ها بود، بیان کرد: این انتخابات به خوبی به نهایت رسید و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که این امانت را با کمال بی‌طرفی، صداقت و مراقبت ضوابط قانونی حفظ کردیم. کوشیدیم در این انتخابات مبتنی بر قانون جدید، کارها به صورت مستمر و دقیق دنبال شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در هشت حوزه انتخابیه، گفت: یکی از اقدامات مهم در این دوره از انتخابات این بود که نتایج آرا با سرعت و دقت به اطلاع مردم رسید و توانستیم‌ با همکاری ستاد انتخابات کشور این اقدام را به نتیجه برسانیم.
وحیدی ادامه داد: وحدت و یکپارچگی قوا برای پیمودن راه بزرگی که در پیش داریم به ریل‌گذاری مستحکمی نیاز دارد تا ایران را بسازیم و امیدوارم هم مجلس جدید و همگان به سوی یک افق بلند حرکت کنیم. انسجام، همبستگی و وفاق اجتماعی جزو دستاوردهای این انتخابات بود که امیدواریم بعد از تشکیل مجلس جدید نیز در راه رسیدن به اهداف انقلاب از آن بهره‌گیری شود.
وی یادآور شد: وزارت کشور اعتبارنامه‌ نمایندگان را صادر کرده و پیش از آغاز مجلس جدید به دست منتخبان خواهد رسید.
وزیر کشور تصریح کرد: برخلاف این‌که در گمانه‌زنی‌ها آمارهایی پایین‌تر از آنچه در انتخابات ثبت شد، مطرح می‌شد و گاهی تا یک‌دهم میزان مشارکت فعلی انتخابات، پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گرفت اما همه منتخبان از آمار نسبتا قابل‌قبول و خوبی برخوردار بودند.

نظر شما