شناسهٔ خبر: 66614383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

کدام جناح پیروز انتخابات مجلس شد؟

بر اساس نتایج به دست آمده از انتخابات مجلس در تهران، لیست ائتلاف اصولگرایان (شانا) با ۹ منتخب اختصاصی در رتبه یک و لیست امنا با یک منتخب اختصاصی در رتبه دوم قرار دارد! گفتنی است جبهه صبح ایران و شورای وحدت بدون حتی یک منتخب اختصاصی عملکرد ضعیفی در این دوره از انتخابات داشته‌اند،۲۰ منتخب دیگر تهران نیز به صورت مشترک در چند لیست حضور داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

با برگزاری دور دوم انتخابات مجلس و مشخص شدن نتایج، بررسی نام برگزیدگان و انطباق آن با لیست‌های منتشر شده نشان می‌دهد، رای دهندگان برای دومین بار به ترکیبی از چند لیست و در واقع براساس شناخت فردی از افراد رای خود را به صندوق رای انداخته اند.

به گزارش روزپلاس، نتایج دور دوم انتخابات مجلس، نشان میدهد که حتی سرلیستی افراد تاثیری درمیزان آرای آنان نداشته و انتخاب مردم بر اساس شناخت از عملکرد نمایندگان و سوابق آنان شکل گرفته‌است.

در نظرسنجی از میان ۶هزار شرکت کننده که پاسخ قطعی به سوالات داده بودند، مشخص شد ۸۲درصد تنها به افرادی که از آن‌ها شناخت کامل دارند رای خواهند داد.

همچنین طبق آمار اعلام شده بود تنها ۱۸درصد به لیست‌ها اعتماد داشته و رای خود را به یک لیست واحد خواهند داد.

متن کامل نظرسنجی درخصوص نحوه رای دهی در انتخابات را اینجا بخوانید.

کدام جناح پیروز انتخابات مجلس شد؟

بر اساس نتایج به دست آمده از انتخابات مجلس در تهران، لیست ائتلاف اصولگرایان (شانا) با ۹ منتخب اختصاصی در رتبه یک و لیست امنا با یک منتخب اختصاصی در رتبه دوم قرار دارد!

گفتنی است جبهه صبح ایران و شورای وحدت بدون حتی یک منتخب اختصاصی عملکرد ضعیفی در این دوره از انتخابات داشته‌اند، ۲۰ منتخب دیگر تهران نیز به صورت مشترک در چند لیست حضور داشته‌اند.

نظر شما