شناسهٔ خبر: 66614380 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بررسی ردیف ابوالحسن صبا در ارسباران

نشست پژوهشی موسیقی دستگاهی ایرانی با موضوع بررسی ردیف استاد ابوالحسن صبا، با مشارکت مکتب صبا در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران؛ نشست پژوهشی موسیقی دستگاهی ایرانی با موضوع بررسی ردیف استاد ابوالحسن صبا، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ با مشارکت مکتب صبا و با حضور جمعی از هنرمندان و چهره‌های موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این نشست سخنرانی هنرمندان موسیقی و چندین اجرای موسیقی مرتبط با این ردیف ارزشمند، انجام خواهد شد.

بابک خضرایی، عادل حسینجانی و مهدی نور محمدی از جمله سخنرانان این نشست هستند و همچنین طینوش بهرامی، آریا تاری و رضا سمندی به اجرای موسیقی در ردیف استاد صبا خواهند پرداخت.

مکتب صبا زاییده دو تلقی از نوگرایی و نوزایی موسیقی در دو دوره تاریخی است. یکی خلق گونه‌ای نو از کارگان موسیقی ایرانی به دست و اندیشه «ابولحسن خان صبا» و دیگری بازآفرینی، ترجمان و تالیف این کارگان خلوت و جلوت یافته از آستین و اثر روایی یک «روایتگر معاصر».

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما