شناسهٔ خبر: 66614157 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت؛

۲ هزار جلد کتاب در کانون‌های مساجد مناطق محروم ایلام توزیع می‌شود

ایلام- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام از اهدای ۲ هزار جلد کتاب در کانون‌های مساجد مناطق محروم استان در دهه کرامت خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از فرصت‌های ارزشمند برای انتقال مفاهیم دینی و قرآنی در میان جوامع هدف به ویژه نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: ستاد کانون‌های مساجد در مناسبت‌های مختلف کتاب‌های مناسب در سطح کتابخانه‌های مسجد توزیع می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان با اشاره به موضوع کتاب‌های اهدایی گفت: کتاب‌های انتخاب شده با موضوعات دینی و مذهبی و آشنایی با سیره و رفتار و شخصیت ائمه معصومین (ع) برای گروه های سنی مختلف است.

چراغی پور ادامه داد: کانون‌های مساجد استان ایلام متناسب با مناسبت‌های مختلف مذهبی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی برای جوامع مختلف هدف برگزار می کند که نقش مهمی در بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه دارد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان جامعه افزود: یکی از راه‌های توسعه و بالندگی هر جامعه و بالا رفتن دانش و بینش مردم در تمام موضوعات، توسعه فرهنگ کتابخوانی است که کانون‌های مساجد در این زمینه همواره پیشگام هستند و تلاش های موثری انجام می‌دهند.

چراغی‌پور ادامه داد: دهه کرامت از مناسبت‌های مهم و ارزشمند است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد و در این دهه، علاوه بر مراسم جشن و سرور در شهرهای مختلف، در داخل و خارج کشور برنامه‌هایی با هدف ترویج سیره و فرهنگ رضوی اجرا و برگزار می شود.

نظر شما