شناسهٔ خبر: 66614052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم بمباران‌های جنون‌آمیز و شهادت ۱۲ فلسطینی/ توقف ارسال کمک‌ها به شمال نوار غزه

تهران- ایرنا- منابع فلسطینی از تداوم بمباران‌های جنون آمیز رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه و شهادت ۱۲ شهروند دیگر فلسطینی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، در پی حملات شنبه شب و امروز ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه، پیکر ۱۲ شهید فلسطینی به بیمارستان «کمال عدوان» این شهر منتقل شد و همچنان شماری از شهروندان فلسطینی در جرگه مفقودان بوده و زیر آوار هستند.

در همین حال، «یحیی السراج» شهردار شهر غزه گفت که همچنان ۷۰۰ هزار نفر در شمال این شهر زندگی می‌کنند، هرچند کمک ها به طور کامل متوقف شده و هیچ محموله ای به شمال شهر غزه از چند روز قبل تاکنون نرسیده است.

شهردار غزه همچنین به حرکت آوارگان از محله الزیتون در جنوب شهر غزه به سبب حملات نظامی اشاره کرد.

از سوی دیگر «محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع مدنی در غزه گفت: اشغالگران، اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را به شکلی جنون ‎آمیز بمباران می ‎کنند و ما نمی‎توانیم برای بازگرداندن مجروحان پیشروی کنیم. تمام بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه از دسترس خارج شده‌اند. با توجه به ادامه بمباران نمی‌توانیم کار کنیم.

وی افزود: اشغالگران، غیرنظامیان بی‌‎گناه را هدف قرار می‌دهند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

این درحالی است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر خواسته خود و جهانیان در رابطه با آتش‌بس فوری در نوار غزه به دلایل انسانی تاکید کرد و گفت: این جنگ موجب درد و رنج‌های انسانی هولناکی در غزه شده است. خواستار آزادی بی قید و شرط اسرا و افزایش فوری ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هستیم. آتش‌بس تنها آغاز راه بازگشت از ویرانی‌ها و آسیب‌های ناشی از جنگ است.

این اخبار در حالی منتشر می شود که منابع خبری امروز از نبرد سنگینی خبر دادند که در شمال نوار غزه میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست جریان دارد.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان ما با راکت های ۱۰۷ مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در شرق شهر رفح هدف قرار دادند.

همزمان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان ما در محور شرق اردوگاه جبالیا در حال نبرد سنگین با اشغالگران هستند.

این در حالی است که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به شکل متوالی در حال حملات متوالی به الصبره در جنوب و الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه است. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی یک مدرسه را در شرق شهر دیرالبلح گلوله باران کرد.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به سمت یکی از مدارس متعلق به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در منطقه «القسطل» تیراندازی کردند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۷ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما