شناسهٔ خبر: 66613884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ادعای عجیب ایلان ماسک درمورد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

«ایلان ماسک» سرمایه‌دار و کارآفرین میلیاردر آمریکایی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت انتخابات ۲۰۲۴ این کشور احتمالا آخرین رقابتی باشد که به انتخاب و رای شهروندان آمریکایی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

​این اظهارات « ایلان ماسک » مدیرعامل شرکت‌های «تسلا» و «اسپیس‌ایکس» درحالی منتشر شد که هفته گذشته قانونگذاران جمهوری‌خواه «قانون نمایندگی برابر» را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه دادند که به موجب آن اداره سرشماری مستلزم است که از شرکت‌کنندگان در انتخابات سوالی را درباره شهروندی آنان مطرح کند.

راشا تودی گزارش کرد، جمهوری‌خواهان با ارائه چنین قانونی قصد دارند هنگام تعیین تعداد کرسی‌های کنگره در هر ایالت، فقط شهروندان آمریکایی شمارش شوند؛ اقدامی که ظاهرا با اختلاف جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مواجه شده است و ایلان ماسک هم با اشاره به تداوم ورود غیرقانونی مهاجران به ایالات متحده، پیش‌بینی می‌کند که در آینده‌ای نه چندان دور تصمیم‌گیری نتیجه انتخابات در این کشور توسط صرفا شهروندان آمریکایی متوقف شود.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا استدلال کرد: «ما نباید با افزایش نمایندگان کنگره به ایالت‌ها و شهرهایی که قوانین مهاجرت فدرال را نقض می‌کنند، پاداش دهیم. عقلیم سلیم حکم می‌کند که صرفا شهروندان آمریکایی باید برای تقسیم‌بندی انتخاباتی محسوب شوند.»

این درحالیست که «گریس منگ» نماینده دموکرات این ابتکار را «نسنجیده، بدبینانه و تماما غیرقانونی» توصیف کرد.

«ایلان ماسک» در شبکه اجتماعی ایکس که خود نیز مالک آن است، نوشت: «اقدام مخالفان دموکرات‌ها با الزام شهروندی برای تخصیص کرسی‌های مجلس نمایندگان و آرای کالج انتخاباتی ریاست جمهوری گویای همه چیز است. هدف حزب دموکرات این است که با وارد کردن هر چه بیشتر مهاجران غیرقانونی، شهروندان آمریکایی را از حقوق خود محروم کند.»

ماسک

او افزود: «با توجه به هجوم گسترده افراد غیرقانونی‌، سال ۲۰۲۴ احتمالا آخرین انتخاباتی خواهد بود که واقعا توسط شهروندان آمریکایی تصمیم گرفته می‌شود.»

بر اساس برخی برآوردها، ممکن است در حال حاضر ۱۶ میلیون مهاجر غیرقانونی در ایالات متحده وجود داشته باشد، از جمله بیش از ۷.۲ میلیون نفر که در دوران ریاست جمهوری بایدن وارد این کشور شده‌اند.

 

نظر شما