شناسهٔ خبر: 66613484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درخواست مضحک بورل از اسرائیل درباره عملیات رفح/ لطفا رعایت کن!

محمدعلی تخت رونده

در شرایطی که رژیم صهیونیستی همچنان به ارتکاب جنایت علیه اهالی غزه ادامه می دهد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخواستی را از تل‌آویو درباره عملیات رفح مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست در عملیات خود علیه رفح به حفظ سلامت جانی غیر نظامیان بر اساس موازین بین المللی عمل کرده و از کوچ اجباری ساکنان رفح جلوگیری کند.

وی در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشت: مجبور ساختن غیر نظامیان به خروج از رفح به سوی مناطق غیر امن، امری غیر قابل قبول است و اسرائیل باید به موجب قوانین بین المللی به تضمین امنیت غیر نظامیان پایبند باشد.

اظهارات جوزپ بورل در شرایطی مطرح شده که رژیم صهیونیستی در قریب به هفت ماه و نیم گذشته از ارتکاب هر گونه جنایتی در حق مردم فلسطین به ویژه اهالی غزه اجتناب نورزیده است. همچنین اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی نظیر انگلیس و آلمان نیز با تأمین تسلیحات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خود از شرکای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه محسوب می‌شوند، بر همین مبنا درخواست بورل از اسرائیل بسیار مضحک به نظر می‌رسد.

نظر شما