شناسهٔ خبر: 66613302 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد مركزی شاهد:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین ماموریت مدارس شاهد است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد :دو رسالت رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی دانش آموزان طرح شاهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، که با توجه به تاثیر پذیری مدرسه از جامعه نقش دومي مهمتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرائی در جلسه ستاد مركزي شاهد كه در سالن جلسات دفتر وزير برگزار شد، با اشاره به  اهمیت و حفظ قداست مدارس شاهد به عنوان الگوی انقلاب و پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، اظهار كرد: در اين مدارس بايد توجه ويژه اي به اجراي منشور اخلاقي براي پيشگيري از آسيب هاي تربيتي مدنظر قرار بگيرد.

 وي دو رسالت را براي مدارس شاهد مهم دانست و گفت: اين دو رسالت رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی دانش آموزان طرح شاهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، که با توجه به تاثیر پذیری مدرسه از جامعه نقش دومي مهمتر است.

وزير آموزش و پرورش در ادامه بر لزوم همکاری فعال بنیاد شهید در خصوص محافظت از وضعیت علمی و تربیتی دانش آموزان مدارس شاهد بخصوص دانش آموزان طرح شاهد تاکید نمود.

صحرايي تاکید کرد: نقش والدين و مشاركت آنان در مدارس بسيار مهم  که می بایست از ظرفیت آنان برای کیفیت بخشی به مدارس شاهد استفاده و کیفیت آموزش و پرورش را مسأله اولیا کرد.

وي خاطرنشان كرد: تاسیس هنرستان شاهد خصوصاً هنرستان جوار در کنار کارخانجات و مراکز صنعتی، تولیدی، بهداشتی درمانی و ... بنیاد شهید از برنامه هاي مورد تاكيد وزارت‌آموزش و پرورش است.

همچنين در ابتداي اين جلسه زهرا پناهی روا ؛مدير كل شاهد و امور ايثارگران با ارائه گزارشی از مدارس شاهد به عنوان الگوی مسیر تحول در آموزش و پرورش،اظهار كرد: با توجه به  برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش ، استاندارد سازی و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد ، الگوسازی در عفاف و حجاب و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت از وظايف مهم اداره كل شاهد می باشد که در این راستا در شیوه نامه ثبت نام مواردی از جمله منشور اخلاقی  برای تحقق این امر پیش بینی شده است.

وی در ادامه با بيان  اينكه  در شیوه نامه جدید مواردی برای ارتقاء و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان طرح شاهد و جامعه ایثارگری لحاظ شده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن شروع سال تحصیلی جدید جهت اهمیت موضوع و لزوم بهره مندی از نظرات اعضا درخصوص شیوه نامه ثبت نام مدارس شاهد این جلسه تشکیل شد.

گفتني است؛تصویب منشور اخلاقی  مدارس شاهد، برگزاری رویداد علمی ویژه مدارس شاهد در سال تحصیلی آینده و... از جمله مصوبات اين جلسه ستاد مركزي شاهد بود

نظر شما