شناسهٔ خبر: 66613109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرکانون‌های خدمت رضوی در منطقه کاشان:

خادمیاری، یک تشکل مردمیِ خدمتگزار است

اصفهان – جهان دار خادمیاری را یک سنت حسنه و کار پاکیزه و خیر دانست و گفت: خادمیاری یک تشکل مردمی خدمتگزار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد جهان دار شنبه شب در دیدار اعضای ستاد و مسؤولان کانون‌های عمومی و تخصصی کانون‌های خدمت رضوی در منطقه کاشان در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان با تبریک دهه کرامت، گفت: شبکه خادمیاران رضوی شبکه خدمت مردم به مردم و لذت خادمی به مردم با نشان علی ابن موسی الرضا(ع) است.

وی افزود: شبکه خادمیاران رضوی شبکه رویایی هزاران عاشق و دلداده علی ابن موسی الرضا(ع) برای خدمت در زیر پرچم متبرک رضوی را محقق کرد تا دلبستگان امام مهربانی‌ها بتوانند از این فرصت استفاده کنند و رافت و مهربانی امام مهربانی علی ابن موسی الرضا (ع) را در سراسر کشور ایران بسط بدهد.

جهان دار ادامه داد: قرار است شبکه خادمیاری، خادم مردم و خادمیارعلی ابن موسی الرضا (ع) باشد، چرا که سال‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که در فضای حرم وجود داشت امکان خدمت در حرم برای مردم نبود تا اینکه به دستور رهبری منشوری که به آیت الله رئیسی داده شد به ضرورت توسعه مفهوم خدمت واضح اشاره شد و قرار شد بستر لازم برای افزایش تعداد خادمان علی ابن موسی الرضا(ع) فراهم شده و شبکه خادمیاری در زیرمجموعه بنیاد کرامت تشکیل شود.

به گفته وی تولیت شبکه خادمیاری رضوی، یکی از خیرات بزرگ خدمت به خلق خدا و گره گشایی از مشکلات مردم است که در قالب طرح خادمیاری جلوه‌های آن را می‌بینیم.

جهان دار با تأکید بر اینکه خادمیاری را یک سنت حسنه و کار پاکیزه و خیر است که باید ادامه یابد، گفت: به اذعان مسؤولان قدس رضوی خادمیاری منجر به گسترش پایگاه اجتماعی آستان قدس شده و برای اینکه نام امام رضا(ع) بیشتر شنیده شود از طریق به میدان آوردن نیرو‌های فعال مردمی این اتفاق افتاده است.

به گفته وی خادمیاری یک تشکل مردمی خدمتگزار است که یکی از ابداعات منحصر به فرد وکم نظیر تشکل‌های مردمی و مردم محور است.

وی ادامه داد: دغدغه‌ای که رهبری در خصوص نقش آفرینی حلقه‌های میانی که کار به دست مردم سپرده شود و مردم برای مردم جریان امور را پیش ببریم، این اتفاق در تشکل خادمیاری رقم خورده است که بدون وابستگی به پول و جریان خدمت، این کار راپیش می‌برد.

جهان دار با بیان اینکه شبکه خادمیاری بستری برای خدمت‌های مختلف فراهم کرده است، یادآور شد: اگر قبلا حرم مطهر رضوی تنها ۶ مدل خدمت داشت، امروز در ۲۰ عرصه خدمتی ۱۴۹ عنوان خدمت با شعار ما همه خادم الرضاییم ارائه می‌شود.

وی گفت: امروز در کشور شاهد فعالیت بیش از ۱۵۰ هزار خادمیار رضوی و ۲ هزار و ۳۰۰ کانون تخصصی با محوریت علی ابن موسی الرضا(ع) هستیم که یک گنجینه عظیم مردمی در زیر پرچمایشان برای خدمت به مردم به ویژه محرومین و مستصعفین و مجاورین آن حضرت است.

به گفته وی آرمان شبکه خادمیاری توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم است تا خادمان امام رضا(ع) زیاد شده و هرکس در هر مکان و شهرستانی که هست بتواند بخشی از توان تخصصی خود را در خدمت به علی ابن موسی الرضا(ع) قرار دهد./۱۳۰۷/

نظر شما