شناسهٔ خبر: 66613082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«قلب گردشگری ایران» مقصد سفر استانی دولت مردمی (۳)

ورزشگاه هفت تیر بابل کارگاه عمرانی دولت سیزدهم در مازندران +فیلم

ساری - ایرنا - بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل به عنوان یکی از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران با تخصیص اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی، به کارگاه بزرگ سازندگی و عمرانی دولت سیزدهم در این استان تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده بود فرایند زیر سازی و زیر ساختی آن در چند مرحله انجام شد و بازسازی چمن این ورزشگاه اکنون به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد رسیده است.

بازسازی این ورزشگاه که در کمتر از یک سال با خاک برداری ۴۰ سانتی چمن طبیعی قبلی آغاز شد در سه لایه ۲۰ سانتی متری و در مجموع ۶۰ سانتی متری با هفت هزار متر زیرسازی انجام شد.

در زمان حاضر لوله کشی برای آب پاشی در این چمن و حفر چاه عمیق در کنار ورزشگاه به پایان رسید و تا پایان اردیبهشت ماه فرایند بذر پاشی چمن در این زمین ورزشی آغاز خواهد شد.

به گفته مسوولان امر کانالهای زهکشی، نصب عایق های حرفه ای که در زمین فوتبال شمال بی نظیر است، نصب لوله های زهکشی شده، و در نهایت با سنگ ریزه های در ابعاد هشت تا ۱۲ میلی متر شن ریزی انجام گرفت.

لوله کشی آبیاری تحت فشار و دستی در این ورزشگاه انجام شد و از طرف دیگر لوله کشی گرمایش کف زمین فوتبال هم کارش به اتمام رسید.

در روزهای اخیر لایه شن ریزی روی لوله ها ی گرمایش در این ورزشگاه انجام شد و این زمین فوتبال با پخش کردن خاک پیت ماس که مخصوص کاشت چمن است برای بذر پاشی چمن آماده می شود.

ورزشگاه هفت تیر بابل کارگاه عمرانی دولت سیزدهم +فیلم

ورزشگاه هفت تیر هنگام آغاز طرح توسعه فاز نخست چهار هزار صندلی داشت که در این طرح ۲ هزار صندلی به آن اضافه شد تا بتواند فضای بیشتری برای فوتبال دوستان بزرگ ترین شهرستان مازندران فراهم کند.

این طرح طبق گفته مسوولان وقت ۶ میلیارد ریال هزینه داشت که ۲ هزار متر مربع فضا برای نصب صندلی های جدید، اتاق رختکن بازیکنان مهمان و میزبان، اتاق مربی، اتاق داوران و ناظر فدراسیون در ضلع غربی اضافه شد.

براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود طرح توسعه و تجهیز فاز دوم به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ضلع شمالی ورزشگاه اجرایی شود تا بتواند تعداد صندلی های آن را به ۱۰ هزار عدد برساند.

گام دوم در ظاهر به سرانجامی نرسید و به همین دلیل ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل که در سال‌های نه چندان دور با بازی تیم های خونه به خونه مازندران و دریای کاسپین روزهای شادی را برای بابلی ها به ارمغان می آورد به علت شرایط نامساعد زمین و فقدان امکانات حداقلی از نظر سازمان لیگ، اجازه برگزاری بازی‌های تیم فوتبال دسته یکی را نداشت.

ورزشگاه هفت تیر بابل کارگاه عمرانی دولت سیزدهم +فیلم

به گزارش ایرنا، ‌آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

دیدار با خانواده معظم شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی مازندران از محورهای برنامه‌ سفر رییس دولت سیزدهم به این استان بود.

همچنین تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت در جریان این سفر به نمایندگی از رییس‌جمهور با حضور در شهرستان‌های استان از نزدیک مسایل استانی را بررسی و نتیجه را به رییس‌جمهور جهت تصمیم گیری گزارش کردند.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود.

ورزشگاه هفت تیر بابل کارگاه عمرانی دولت سیزدهم +فیلم

کل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران بیش از ۱۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۸۸هزار و ۸۸۵ میلیون ریال معادل ۵۰ درصد اعتبارات از محل بودجه عمومی و ۸۹هزار ۳۳میلیارد ریال معادل نیمی دیگر از این اعتبارات از محل فروش املاک و منابع داخلی وزارتخانه ها و کمک نهادها تامین شده است.

مجموع اعتبارات اختصاص یافته مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ‌ ۴۸هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال معادل ۲۷ و نیم درصد از کل اعتبارات سفر است که از این میزان ۳۹ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال معادل ۴۴درصد از محل منابع بودجه عمومی دولت و ۹ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ها و تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ کمیته امداد امام خمینی(ره) ‌ بوده است.

کل اعتبار مصوب سفر برای اجرای طرح ها ۴۹هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک در وزارتخانه های مربوطه بوده که پیگیری برای اجرای این موارد و تحقق آن از سوی ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور در مازندران در حال پیگیری است.

سفر دور نخست رئیس جمهور به مازندران و پس از آن تزریق اعتبارات مورد نیاز باعث شد تا گره های موجود در مسیر اجرای طرح های بزرگ و مهم بر زمین مانده باز شود و مردم طعم شیرین استفاده از این طرح ها را بچشند.

نظر شما