شناسهٔ خبر: 66612882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از برترین معلمان نمونه شهرستان بهمئی

خبرگزاری صدا و سیما

به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان بهمئی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

تجلیل از برترین معلمان نمونه شهرستان بهمئی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در مراسمی که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم در بهمئی که با حضور مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد گفت: افتخارات امروز نظامِ تعلیم و تربیت در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران و معلمان در دوران مختلف است و موفقیت همه ما مدیون زحمات معلمان و فرهنگیان است.
حجت الاسلام سید محمد موحد عامل موفقیت هر جامعه را علم آموزی به معنای واقعی دانست و گفت: علم آموزی واقعی باید بر پایه اصول اخلاقی باشد به گونه‌ای که فرزندان و دانش آموزان را به سمت عدالت، اخلاق و نفی تبعیض سوق دهد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی مسئله معیشت فرهنگیان را مهم دانست و گفت: باید به معیشت و عزت فرهنگیان توجه جدی بشود و دولت در یک فرصت منطقی را حل کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام فیلسوف عالی مقام، استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و تبریک هفته تجلیل از مقام استاد و معلم و دهه سرآمدی آموزش گفت: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت اندیشمند و فیلسوف عالی مقدار و مجاهد خستگی ناپذیر در عرصه‌های علم و عمل، آیت الله شهید مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی می‌داریم و در این زمینه از زحمات همه فرهنگیان استان تقدیر می شود.
محمد جمالی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در راستای اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم در جامعه و ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای منابع انسانی و همچنین شناسایی، معرفی و تقدیر از معلمان فعال، موفق و تاثیرگذار انجام شد افزود: از زحمات و تلاش‌های خالصانه اساتید و معلمان گرانقدر در سنگر تعلیم و تربیت، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.
وی با تجلیل از جایگاه معلمان در جامعه، تعلیم و تربیت و انسان سازی را مهمترین مسئولیت معلمان برشمرد و گفت: به افتخار و احترام همه فرهنگیان و معلمان تمام قد در برابر آنان می‌ایستم و در برابر مقام شامخ شان سر تعظیم فرود می‌آورم.
فرماندار بهمئی هم در این مراسم گفت: معلمان با وجود برخی مشکلات از هیچ کوششی برای ارتقای سطح علم دانش آموزان دریغ نمی‌کنند و براین اساس دانش آموزان و خانواده‌های آنان باید قدر و منزلت معلمان را بدانند.
مدیر آموزش و پرورش بهمئی هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد طی یکی دو سال گذشته گفت: توجه جدی به فضا‌های آموزشی، معرفت افزایی و بصیرت سیاسی و اجتماعی معلمان، جبران افت تحصیلی دانش آموزان، اقامه و برپایی نماز در مدارس، استفاده از نیرو‌های شایسته ومتعهد در منصب‌ها، استفاده از خرد جمعی و نخبگان، عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، برنامه ریزی دقیق برای ارتقاء تحصیلی دانش آموزان و چندین اقدام دیگر به خوبی در شهرستان بهمئی اجرایی شد.
مسعود فرحبخش افزود: معلم رسالت عظیم و مسئولیتی خطیری بر عهده دارد که این رسالت در هدایت و ارشاد نسل جدید جامعه خلاصه می‌شود علاوه بر تعلیم، تربیت را نیز باید مدنظر داشته باشد.
در این مراسم از مدیران و مربیان برتر و از معلمان منتخب و برگزیده در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با اهدائ لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

نظر شما