شناسهٔ خبر: 66612526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقاد چند باره رئیس شورا از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گفت: برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی در سئول تلاش‌های زیادی کردیم، اما به نتیجه نرسیدیم.

صاحب‌خبر -

انتقاد چند باره رئیس شورا از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستانهای استان تهران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و سی و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران برای چندمین بار از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل سئول انتقاد کرد و گفت:با برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه سئول همه می‌گویند ترافیک است، اما همه سکوت می‌کنند و انگار همه چیز عادی است.

مهدی چمران افزود: برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی در سئول تلاش‌های زیادی کردیم، اما به نتیجه نرسیدیم.

رئیس شورا در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران نمی‌تواند از ابزار قانونی برای جلوگیری از نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل سئول استفاده کند، گفت: در این ارتباط ما می‌توانیم با توجه به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در قالب مزاحمت برای شهروندان به عنوان سد معبر اجازه ندهیم که چنین نمایشگاه‌هایی برگزار شود.

مهدی چمران افزود: ابزار اینگونه است که مطابق بند ۲۰ مقابل نمایشگاه را سد کنند؛ باید یکبار این شجاعت به خرج داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره روند تایید فنی واگن‌های چینی در وزارت کشور هم گفت: یکی از خوان‌های این صدخوان رد شده است و این در حالی است که هر چقدر ما دیرتر اقدامات لازم را برای واردات واگن‌ها انجام بدهیم این واگن‌ها دیرتر وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد و مردم ضرر خواهند کرد.

انتقاد چند باره رئیس شورا از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران هم در دویست و سی و پنجمین جلسه شورا از رفتار‌های سلیقه‌ای پیمانکاران در اجرای طرح‌های مناسب سازی معابر تهران انتقاد کرد.

زهرا شمس‌احسان در تذکر پیش از دستور خود بر لزوم تدوین دستورالعمل یکپارچه مناسب‌سازی کالبدی - فضایی شهر تهران برای تردد افراد با معلولیت تاکید کرد و گفت: با وجود الزامات قانونی، در شهر تهران، ضوابط و استاندارد‌های یکپارچه و جامع برای تسهیل تردد و دسترسی آزادانه شهروندان دارای انواع معلولیت رعایت نمی‌شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: این امر سبب شده تا بسیاری از فضا‌های عمومی مانند معابر، پارک‌ها و فضای سبز بدون شرایط کالبدی مطلوب برای رفع موانع دسترسی افراد با محدودیت‌های جسمی-حرکتی، بینایی و شنوایی باشند.

انتقاد چند باره رئیس شورا از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و پنجمین جلسه شورا درباره متصل نشدن سامانه شهرسازی به درگاه ملی مجوز‌ها تذکر داد.

مهدی عباسی گفت: سال گذشته درباره اتصال سامانه شهرسازی به درگاه ملی مجوز‌ها تصمیم گیری شد، اما با گذشت یک سال این موضوع هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. وی افزود: با بررسی جوانب کار باید زمینه اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها فراهم شود.

انتقاد چند باره رئیس شورا از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز بر لزوم ارائه مستندات گزارش‌های ارائه شده در شورا از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

مهدی اقراریان در دویست و سی و پنجمین جلسه علنی شورا به تذکر خود در ۱۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ مبنی بر درخواست از شهردار برای ارائه گزارش اقدامات حوزه حمل و نقل اشاره و تأکید کرد: در همان تاریخ رئیس شورا این تذکر را مکاتبه کرد و پس از گذشت سه ماه از تاریخ این تذکر، هیچ پاسخی داده نشد و من این موضوع را چند بار پیگیری کردم.

انتقاد چند باره رئیس شورا از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول
نایب‌رئیس شورای شهر تهران هم در نشست روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت شورا در ارتباط با محرمانه بودن یا غیرمحرمانگی توافق شهرداری تهران با طرف چینی در حوزه حمل و نقل توضیح داد.

پرویز سروری افزود: بر اساس تفاهم مشترک با چین، نمایندگان می‌توانند در جلسه هم‌اندیشی کل قرارداد را مطرح کنند و هر نماینده‌ای می‌تواند صفر تا صد قرارداد را ببیند و پاسخ سوالات خود را بگیرد.

انتقاد چند باره رئیس شورا از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از پرسنل شهرداری بابت برخی سخنان عذرخواهی کرد.

محمد آخوندی گفت: گاهی برخی در شورا میکروفن را روشن می‌کنند و می‌گویند هیچ کاری انجام نشده است؛ این نظر کلی شورا نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت:ما به دنبال اختلاف و حاشیه نیستیم و ممکن است بنابر طبیعت شورا اتفاقاتی بیفتد. امیدواریم توصیه‌های شورا برای ادامه مسیر به کار گرفته شود تا شرمنده خدا، مردم و مقام معظم رهبری نباشیم.

 

نظر شما