شناسهٔ خبر: 66612418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت

بندرعباس-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در این استان شناسایی شده که یک نفر از مبتلایان در شهرستان رودان فوت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عبدالجبار ذاکری روز یکشنبه افزود: فرد فوت‌شده مردی ۷۰ ساله بود که مراجعه دیرهنگام به پزشک موجب مرگ وی شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ مورد مشکوک به بیماری تب گریمه کنگو در این استان گزارش شده که شهرستان های رودان، میناب، بندرعباس، قشم و جاسک از جمله مناطقی هستند که این بیماری در آنها دیده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیح داد: افرادی که با دام سر و کار دارند یا به ذبح دام مشغولند، باید از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و خونابه‌ها به طریق بهداشتی دفع شود.

ذاکری از مردم خواست برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنند و از خریدن گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه شده است، خودداری کنند.

همچنین جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد استفاده شود و به هیچ‌ وجه دامی را که علایم بیماری و ناخوشی دارد، ذبح و مصرف نکنند.

به گزارش ایرنا، بیماری تب کریمه کنگو (CCHF)، نخستین بار در سال ۱۳۷۸ به‌طور رسمی و قطعی در کشور تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد.

نظر شما