شناسهٔ خبر: 66612403 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان : پروژه بزرگ انتقال آب دریا با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: انتقال آب از دریای عمان با فعالیت ۲۱ تیم اجرایی و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حال انجام است. استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: انتقال آب از دریای عمان با فعالیت ۲۱ تیم اجرایی و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ محمد کرمی سیستاندر حاشیه بازدید از هلال احمر استان با تبریک دهه کرامت و هفته هلال احمر ضمن تقدیر از تلاشها، کمک‌های ایثارگرانه و داوطلبان جمعیت هلال احمر که صبورانه در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند، اظهار کرد: در  حوزه زیرساختی طرح‌های بزرگی در استان در حال انجام می‌باشد، در زمینه طرح های آبرسانی نیز دولت با همه توان پای کار آمده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح های مهم تامین آب پایدار در استان گفت: پروژه نصب آب شیرین کن در استان انجام شده و با حجم ۱۰۰ هزار متر مکعب در طی ۶ ماه اجرا شده همچنین انتقال آب از منطقه تهلاب با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان شروع شده و پیشرفت مناسبی دارد، انتقال آب از دریای عمان نیز با فعالیت ۲۱ تیم اجرایی و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

وی با اشاره به دلایل اهمیت نگاه توحیدی در سطح جامعه  افزود: اگر در دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌ها نگاه توحیدی حاکم باشد، با تمام توان برای خدمت به مردم پای کار می‌آیند.

استاندار با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) به ما راه، رسم و رمز بندگی را یاد دادند، تصریح کرد: عمل به وظیفه و عملکرد صحیح و تلاش حداکثری در انجام کار مقدمه‌ای برای نماز است.

کرمی در ادامه به اقدامات در حال انجام در زمینه‌ راهسازی، برق رسانی، گازرسانی، فعالیت‌های اقتصادی، معادن، ساخت کارخانه‌های فراوری، کشاورزی و گلخانه‌ها پرداخت.

وی تصریح کرد: نباید تنها به بیان مشکلات اکتفا کنیم بلکه باید با تلاش از ثروت عظیم و پتانسیل‌های استان در جهت رشد و توسعه استان بهره برداری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در راستای مقابله با انحصار طلبی‌ها بر تسریع در روند صدور مجوز واحدهای تولیدی و اقتصادی تاکید شده است.

کرمی تاکید کرد: عصبانیت دشمنان و ایجاد ناامنی در داخل این استان به خاطر پیشرفت‌های زیرساختی و توسعه‌ استان و ارتباط مناسب با کشورهای مختلف جهان است.

وی با اشاره به اقدامات به عمل آمده در سیل اخیر گفت: بهره گیری از توان مردم و ساماندهی ظرفیت های مردمی در کمک رسانی‌ها جزو مدیریت صحیح در حوادث بود.

استاندار با اشاره به طرح موفق خودامدادی در دوران دفاع مقدس بیان داشت: القای افکار منفی سبب ناامیدی مردم می‌شود، بنابراین بکارگیری مردم بسیار مهم است.

کرمی با تاکید بر اهمیت دوره‌های آموزشی جمعیت هلال احمر بیان کرد: دوره‌های آموزشی عامل توانمندسازی کودکان و نوجوانان است و سبب نوآوری، تحرک فکری و بارش فکری می‌شود.

وی گفت: سازمان هلال احمر مجموعه عظیمی از جوانان را در کنار خود دارد که فرصت خیلی خوبی ‌است.

استاندار ادامه داد: شما در راستای بهره برداری از این فرصت باید در مدارس و دانشگاه ها حضور داشته باشید و با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کنید.

کرمی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه مسکن بیان کرد: مبلمان شهری در افکار، روحیه و ارتباطات افراد تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: راه اندازی تعاونی‌های کارمندی در راستای بهره‌مندی از سرمایه‌های خرد و افزایش توان اقتصادی کارکنان می‌باشد.

استاندار با تاکید بر اینکه کارکنان نباید در بخش مسکن با مشکلی روبرو باشند، تاکید کرد: راه‌اندازی تعاونی مسکن کارکنان باید جزو اولویت‌ها باشد.

کرمی اذعان کرد: لازم است در حوزه آموزشی توجه ویژه به روستاها و توانمندسازی مردم داشته باشید.

وی تاکید کرد: در راستای بالا بردن توانایی جمعیت‌های هلال احمر باید از توان و حضور مردم بهره برد.

استاندار با اشاره به جوان بودن نیروهای جمعیت هلال احمر استان گفت: این فرصت را قدر بدانید چرا که جوان سرشار از فکر، خلاقیت و نوآوری است.

کرمی اذعان کرد: تنها چیزی که برای افراد ماندگار است، عمل صالح است. پس قدر لحظات را بدانید.

وی با اشاره به نگاه همه جانبه قرآن به زندگی افزود: قرآن در زمینه علم، مشارکت‌های اجتماعی، روانشناسی و... برنامه دارد و باید از  این‌ کلام الهی؛ الگو و بهره بگیریم.

نظر شما