شناسهٔ خبر: 66612375 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حداد عادل: سیاست‌های تشویقی فرزندآوری باید علمی باشد

تهران- ایرنا- رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه سیاست‌های تشویقی فرزندآوری باید علمی باشد، گفت: توجه به جوانی جمعیت مساله خیلی مهمی است، از جمله اموری که تا دیر نشده باید نسبت به آن اقدام کنیم وگرنه برای همیشه دیر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، غلامعلی حدادعادل در آستانه روز ملی جمعیت اظهار داشت: اکنون بسیاری از کشورهای دنیا به فکر تأسیس وزارت رشد جمعیت افتاده‌اند، ما هم باید هر آنچه که در توان داریم در این مسیر بگذاریم که در آینده دچار این بحران ها نشویم.

وی اضافه کرد: کره جنوبی با همه پیشرفتی که درصنعت و رشد اقتصادی داشته، اکنون به شدت با گرفتاری رشد جمعیت روبه رو است و آنها تصمیم گرفتند که وزارتخانه‌ای برای رشد جمعیت خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هر اقدامی در جهت جوانی جمعیت از قانون گذاری، برپایی همایش و آگاهی دادن به مردم و صدها اقدام دیگر ارزشمند و اثرگذار است، خواستار آن شد که نشست های تخصصی در حوزه جمعیت جنبه تشریفاتی نداشته باشد بلکه متخصصان موضوع را از جنبه‌های مختلف علمی مورد بحث قرار دهند.

حداد عادل: سیاست‌های تشویقی فرزندآوری باید علمی باشد


نرخ فرزندآوری در خانواده‌های دارا پایین تر است

رئیس دوره هفتم مجلس شورای اسلامی درباره این نگاه که مسائل اقتصادی عامل عدم فرزندآوری است، گفت: در عمل می‌بینیم آنهایی که فقیرتر هستند فرزندان بیشتری دارند و آنهایی که داراتر هستند کمتر ازدواج می‌کنند و نرخ فرزندآوری آنها پایین‌تر است.

حداد عادل درباره سیاست های تشویقی فرزندآوری توسط دولت نیز افزود: قطعا تصمیم‌های دولت می‌تواند در این زمینه موثر باشد اما باید قدری هم در این زمینه واقع بین بود.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه قانون گذاری کار بسیار سختی است، ادامه داد:‌ من به برخی دوستان خودم که در مجلس هم هستند، تذکر دادم که برخی چیزهایی که شما تصور می‌کنید تشویق است، بیشتر باعث آشفتگی بازار می‌شود تا اینکه چیزی نصیب خانواده ها کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان در پیش بینی مشوق های فرزندآوری نیت خیر دارند، افزود: البته نباید عجولانه کاری کرد و باید کارها علمی و فکرشده باشد.

به گزارش ایرنا، روز 30 اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است. بر این اساس دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

نظر شما