شناسهٔ خبر: 66612373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشرفت ساخت خانه‌های جایگزین مسکن مهر ناایمن سمنان به ۴۳ درصد رسید

سمنان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: ساخت طرح نور شامل خانه‌های ویلایی جایگزین مسکن مهر ناایمن شهر سمنان در گام اول به ۴۳ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی طباطبایی روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: ساخت ۳۳۶ واحد ویلایی جایگزین مسکن مهر ناایمن سمنان با سرعت در حال انجام است و این طرح تاکنون در مجموع ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد:اجرای گام اول طرح نور در شرق شهر سمنان شامل ۱۰۴واحد به پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت خانه‌های قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان شامل ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مجموع ۳۳۶ واحد از سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ آغاز شد و ساکنان آن از اردیبهشت ۱۳۹۲ ساکن شدند.

از همان‌ زمان به دلیل ترک‌های عمیق خانه‌های نوساز، کار به شکایت رسید و دادگاه حکم مقاوم‌سازی صادر کرد، اما به دلیل تاخیر در مقاوم‌سازی، کار به تخریب رسید.

بعد از تایید و اتفاق نظر مراجع دارای‌ صلاحیت بر تخریب ساختمان‌های ناایمن مسکن مهر سمنان، با قید فوریت به منظور جلوگیری از تکرار حادثه متروپل در سمنان، بسته‌های حمایتی برای مالکان به منظور تخلیه درنظر گرفته و مقرر شد، زمین ۲۰۰ متری برای ساخت حداقل ۷۵ متر بنا به آنان واگذار شود و قرارداد واگذاری قانونی ۹۹ ساله زمین دریافت کنند.

تسهیلات ودیعه مسکن و زمین ۲۰۰ متر مربعی برای ۳۳۶ واحد ناایمن مسکن مهر سمنان در نظر گرفته شد، اما واگذاری ۶۴ واحد از ۳۳۶ واحد از مسیری متفاوت انجام شده بود که امکان پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین برای آنان منوط به انجام روند اداری بود و اکنون با تسهیل‌گری‌های دولت سیزدهم موانع رفع و تمامی ۳۳۶ واحد مشمول طرح جایگزین خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان شدند.

پیش از این و با ورود دولت سیزدهم بعد از حدود یک دهه از بلاتکلیفی ساکنان این منطقه از مسکن مهر سمنان، احمد وحیدی وزیر کشور ضمن دستور تخلیه سریع این واحدها، از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی این وزارتخانه خواسته بود تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگوکردن سازندگان متخلف بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.

حسینی طباطبایی با بیان اینکه بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان در حال ساخت است، ادامه داد: از تعداد ۱۹ هزار واحد مسکونی پنج هزار و ۸۳۰ واحد در حوزه تحت پوشش راه و شهرسازی استان سمنان در ۶ شهرستان در حال ساخت است.

وی افزود: در شهرستان سمنان ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان یادآور شد: امسال موضوع تامین زمین برای شهرستان سمنان در شهرک ۲۰۵ هکتاری انجام شد و همزمان با دور دوم سفر دولت سیزدهم به استان، به یکهزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان برای انتخاب زمین اطلاع‌رسانی شد و در گام اول این شهرک ۸۰۰ واحد به‌شکل خودساز و ۲ هزار واحد انبوه‌ساز ساخته می‌شود.

نظر شما